Kerstbomenverbranding op het Meiveld in Middelburg

Toegevoegd: 06-01-2005, 00.32 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - Op het Meiveld in Middelburg-Zuid heeft woensdagavond een kerstbomenverbranding plaatsgevonden.

De kerstboomverbranding was georganiseerd door wijkvereniging Zuid. Deze wijkvereniging houdt jaarlijks tal van activiteiten voor de inwoners van de wijken Veldzigt, Reijershove, de Erasmuswijk en de Magistraatwijk.
Elk jaar worden kerstbomen ingezameld om deze te versnipperen, dit jaar werden de kerstbomen in brand gestoken, dit alles onder toeziend oog van diverse brandweerlieden van de kazerne aan de Torenweg in Middelburg-Zuid.

Het aantal kerstbomen dat was ingeleverd viel tegen maar de toeschouwers mochten niet klagen, de jeugd genoot in volle teugen van de hoge vlammen die uit de kerstbomen kwamen.
De brandweer hoefde niet in te grijpen tijdens de verbranding, de verbranding verloop geheel naar wens van de bewoners, de wijkvereniging en de leden van de Middelburgse brandweer.