Halve finale jeugdbrandweerwedstrijden

Toegevoegd: 16-06-2007, 21.43 uur
Door: Manfred Berrevoets

TERNEUZEN - Zaterdag zijn de halve finale wedstrijden van de jeugdbrandweer gehouden in Terneuzen.

Aan deze wedstrijden deden de junioren lage druk en de aspiranten hoge en lage druk mee. Voor de aspiranten hoge druk was er een oefening uitgezet op een schip.

De toekomstige spuitgasten moesten een brand blussen en enkele slachtoffers redden, waarvan er één in het water terecht was gekomen.

Bij de aspiranten hoge druk behaalde Zwolle de eerste plaats, Bruinisse de tweede plaats, Alblasserdam de derde plaats, Bussum de vierde plaats, Ede de vijftdeplaats, Denekamp de zesde plaats, Oud Beijerland de zevende plaats, Veere de achtste plaats, Korendijk de negende plaats en Dongen de tiende plaats.

Van de aspiranten lage druk behaalde Vlissingen de zevende plaats. De eerste zes ploegen zijn door naar de finale wedstrijden in Zwolle.