Duikers geven demonstratie op havenfeest

Toegevoegd: 30-06-2007, 21.15 uur
Door: Manfred Berrevoets

THOLEN – In Tholen is zaterdag voor de derde keer het Thoolse Havenfeest gehouden.

Inwoners en toeristen waren met name in de middag te vinden op het havenplateau. Men kon daar naar een ambachtsmarkt waar attracties waren voor jong en oud. Zo kon er gekeken worden naar verschillende ambachten en een ritje gemaakt worden met paard en wagen.

Bij de haven stond een grote tent waarin kinderprogramma's waren en ook optredens van onder andere het Cultikoor en het Schorrekoor uit Sint-Analand. Ook dit jaar mocht uiteraard het kampioenschap haringhappen niet ontbreken.

Ook gaven de Thoolse brandweerduikers een demonstratie. De duikers hadden zich zaterdag 23 juni geplaatst voor de landelijke finales. Vandaag werd er gedemonstreerd hoe een baby uit het water gered moest worden. De kinderen konden praten met een duiker onder water door middel van een headset dat in verbinding staat met de duiker.