Man mishandeld bij Concert at Sea

Toegevoegd: 02-07-2007, 21.44 uur
Door: Politie Zeeland

RENESSE - Afgelopen zondag, tussen 00.00 en 00.30 uur, dus na afloop van Concert At Sea, fietste een 20-jarige man uit de gemeente Schouwen Duiveland, over de Rampweg in Renesse.

De man kwam vanuit de richting Brouwersdam gereden. Er liepen heel erg veel mensen over de Rampweg op dat tijdstip. De 20-jarige hoorde een bromfiets aankomen. De bestuurder van de bromfiets reed de fietser van achteren aan, waardoor de man ten val kwam.

De bromfiets stopte en kwam teruggereden naar de fietsende man. Een van de berijders van de bromfiets (er zat een bestuurder en een passagier op) kwam naar de 20-jarige man toegelopen en sloeg de man vol in het gezicht.

Er ontstond een kleine vechtpartij waarbij beide betrokkenen klappen hebben opgelopen. Hierop stapte de andere berijder van de bromfiets en sloopte de fiets van de 20-jarige. Er passeerde een bekende van de 20-jarige man en die heeft de zaak gesust waarop beide berijders van de bromfiets zijn weggegaan.

Ondanks het feit dat het erg druk was met mensen die over de Rampweg liepen heeft er niemand ingegrepen.De 20-jarige man heeft diverse bloeduitstortingen over zijn lichaam.

De politie zoekt getuigen van deze mishandeling en opzettelijke vernieling van de fiets. Mensen die rond het bovenstaande tijdstip op de Rampweg aanwezig waren en wat meer van het voorval kunnen vertellen, worden verzocht zich te melden op het politiebureau in Zierikzee, of te bellen met 0900-8844.

Een signalement van één van de daders is: Een man van 25/30 jaar oud, ongeveer 1.80 meter lang, gezet postuur en hij had extreem lang, krullend haar. (Dit betrof de bijrijder op de scooter) De bestuurder was kleiner dan zijn compaan en had een kaal hoofd.