Brandweerkazerne aan de Olympiaweg officieel geopend

Toegevoegd: 08-01-2005, 18.29 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

VLISSINGEN - De burgemeester van Vlissingen, mevrouw A. van Dok-van Weele, heeft zaterdagmiddag de nieuwe brandweerkazerne aan de Olympiaweg in Vlissingen officieel geopend.

Rond twee uur 's middags werden alle genodigden ontvangen in de oude brandweerkazerne aan de Van Dishoekstraat. De brandweerlieden namen enige tijd geleden afscheid van deze oude kazerne, die niet meer aan de huidige eisen voldeed. Op 13 oktober 2004 werd het hoogste punt van de nieuwe kazerne bereikt, de eerste paal van het complex werd overigens op 23 april 2004 de grond in geslagen.

Na de ontvangst vertrok rond drie uur een stoet met diverse brandweervoertuigen, in de stoet reden de tankautospuit 4531, de hoogwerker 4551, het haakarmvoertuig 4561 en de Vlissingse dienstbus 4511 mee. De stoet werd gevolgd door alle Vlissingse jeugdbrandweerleden, uiteraard volledig gekleed in hun eigen bluspak. De stoet werd overigens begeleid door een muziekband.

Tijdens de route, die leidde naar de nieuwe uitrukpost aan de Olympiaweg werd af en toe gestopt om aan de Vlissingse burgemeester enkele foto's te overhandigen. Dit zorgde voor enig optonthoud van andere weggebruikers maar de politie zorgde ervoor dat dit alles in goede banen werd geleid.

Rond vier uur arriveerden de brandweerlieden op de nieuwe kazerne en vond de officiële opening plaats. De burgemeester en enkele mensen van de brandweer hielden aldaar een toespraak. In de nieuwe kazerne is overigens ook een aparte ruimte voor de ongeveer twintig leden van de Vlissingse jeugdbrandweer. De eigen uitrukdeur van de jeugdleden werd apart geopend. Uiteraard zijn alle brandweerlieden van de Vlissingse kazerne erg blij met hun nieuwe onderkomen.

De nieuwe brandweerkazerne bechikt overigens over vijf uitrukdeuren. Achter deze deuren staan twee blusvoertuigen, een hoogwerker, een haakarmvoertuig, diverse haakarmcontainers en een dienstbusje gestald. Met de opening van deze kazerne is er nog één officiële opening te gaan: die van de nieuwe kazerne aan de Stromenweg in Middelburg. Vanuit die kazerne wordt overigens overdag uitgerukt door een vaste uitrukploeg.