Woning onbewoonbaar na binnenbrand

Toegevoegd: 21-10-2007, 17.59 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De stadsgewestelijke brandweer Vlissingen/Middelburg is zondagmiddag uitgerukt voor een binnenbrand in Middelburg

Even voor vier uur brak er brand uit in een woning aan de Johan Constanin Mathiasstraat. De brandweer rukte uit met een blusvoertuig en een ladderwagen om de brand te blussen. Bij aankomst van de brandweer bleek dat er sprake was geweest van een vlam in de pan.

Ondanks ondernomen blusacties van de bewoner had de brand zich uitgebreid naar de keukenkastjes en kunststof schroten plafond. Dit veroorzaakte een behoorlijke rookontwikkeling over alle bouwlagen van het betreffende pand en stankoverlast op de zolders van de buren.

De brandweer bluste de brand door inzet van één straal hoge druk en ventileerde de drie woningen met een overdrukventilator. Na metingen konden de twee buurwoningen weer worden vrijgegegen voor bewoning.

De bewoners werden in eerste instantie opgevangen in een brandweervoertuig en vervolgens in de brandweerkazerne aan de Torenweg. De Woningbouwvereniging heeft de woning afgesloten en de Stichting Salvage is ingeschakeld om de bewoners, één volwassene en drie kinderen onder te brengen in een hotel.

Er ontstond naast flinke brandschade in de keuken een zodanig rook en roetschade in de gehele woning dat deze nu niet bewoonbaar is.