Koninklijke onderscheiding voor brandweer

Toegevoegd: 02-02-2008, 12.50 uur
Door: Manfred Berrevoets

OOSTKAPELLE - De brandweermannen Ad Bakker uit Veere, Jan Wattel uit Serooskerke, Ad Maljers uit Veere, Janus Wisse uit Meliskerke en Rob Wattel uit Serooskerke zijn benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau.

De vijf vrijwilligers van de Veerse brandweer kregen gisteravond in Oostkapelle de koninklijke onderscheiding voor hun langdurige inzet voor de brandweer uitgereikt door burgemeester van de Zwaag.

Tevens werden er jubilarissen uitgereikt aan P.M. Willeboordse en J.S. Janse die beide 30 jaar bij de Veerse brandweer actief zijn. Ook M. Dirksen en H. de Waele kregen een onderscheiding voor 12,5 jaar vrijwilligerswerk bij de Veerse brandweer.

Door Edwin Beusen (Domburg), Pieter Kamermans (Koudekerke) en Joram Bassie (Oostkapelle) werd het diploma brandwacht behaald. Jeroen Lampert (Veere), Ferdinand Jobse (Westkapelle) en Carlo Rotte (Zoutelande) sleepten het diploma brandwacht 1-ste klasse in de wacht.

Martin Janse (Oostkapelle) kreeg het diploma onderbrandmeester overhandigd en Ben Koets (Zoutelande) behaalde het diploma brandmeester. Door Gert Mulder werd het diploma instructeur behaald.

Ook moest de Veere brandweer afscheid nemen van zes brandweer mannen. Na 6 jaar namen Marcel Wilke en Menno Verhoeven afscheid van de brandweer. Jan Dekker en Peter Minderhoud besloten na 13 jaar te stoppen als vrijwillig brandweerman. Marcel Louws besloot na 14 jaar uit dienst van de Veere brandweer te treden en Jacco Onderdijk na 15 jaar.