Politie houdt protest Voorpost in de gaten

Toegevoegd: 07-03-2008, 09.03 uur
TERNEUZEN - De politie zal vandaag in de gaten houden of een protestactie van Voorpost, een nationalistische beweging, rustig verloopt en of de wet niet wordt overtreden. Leden van de groep willen bij coffeeshop Checkpoint in Terneuzen actie voeren tegen de verstrekking van drugs en de overlast die dat met zich meebrengt voor de Zeeuws-Vlamingen.

Drugsvrij
Voorpost wil dat het protest vreedzaam verloopt. Men is van plan de toegang tot de coffeeshop te blokkeren en gesprekken aan te gaan met bezoekers van de shop, dealers en inwoners van Terneuzen. Ook willen de leden van de groep flyers uitdelen, nemen ze spandoeken mee en zullen er posters opgehangen worden. De groep wil overigens niet alleen Zeeuws-Vlaanderen drugsvrij krijgen. Na deze actie volgen er wellicht nog meer, aldus een woordvoerder in een reactie.

Zolang er geen verstoring zal plaatsvinden van de openbare orde zal de politie niet ingrijpen. Wel is men extra alert tijdens de actie, die overigens niet is aangekondigd bij de gemeente of de politie. Vorig jaar kwam de groep overigens ook al in actie tegen het Nederlandse drugsbeleid. Toen werden honderden affices opgehangen met de tekst 'Ons land drugsvrij'.