Tholen en Wemeldinge winnen wedstrijden

Toegevoegd: 13-04-2008, 11.55 uur
Tholen en Wemeldinge winnen wedstrijden
Door: Roland de Jong / PZC
BROUWERSHAVEN - De brandweerploegen uit Tholen en Wemeldinge hebben zaterdag de eerste plaatsen behaald bij de provinciale brandweerwedstrijden in Brouwershaven.

Tholen werd eerste op de 112-baan. De tweede en derde plaats werden door respectievelijk Sint-Annaland en Haamstede veroverd.

Op de TAS-baan scoorde de ploeg uit Wemeldinge het hoogst. Gevolgd door Bruinisse en Aardenburg. De ploegen kregen op deze baan een scenario voor de kiezen waarbij brand was uitgebroken in een scoutinggebouw.

Bij aankomst stond één persoon boven voor het raam die aangaf dat er meerdere mensen binnen waren. Onder dekking van een straal moest een slachtoffer gered worden uit een toilet naast de keuken. De man die bij aankomst was gesignaleerd moest tegelijkertijd gered worden.

Na de reddingsacties konden de vuurhaarden verkend worden. Ook moest nog een derde slachtoffer gered worden. Nadat de brandhaarden waren afgeblust, was de opdracht voltooid.

Alle zes brandweerploegen gaan door naar de volgende ronde. De eerstvolgende vaardigheidstoetsen worden gehouden op 31 mei in Stavenisse en Best.