Nationale Straatspeeldag in aantocht

Toegevoegd: 16-04-2008, 09.21 uur
Nationale Straatspeeldag in aantocht

MIDDELBURG - Lekker spelen op straat zonder op het verkeer te letten. Dat kan op de Natio-nale Straatspeeldag. Die is dit jaar op woensdag 28 mei.

De Straatspeeldag is een initiatief van Veilig Verkeer Nederland. Deze vereniging zet zich in voor veilig, kindvriendelijk verkeer en wil de bewegingsvrijheid van kinderen in de woonomgeving vergroten.

Doe Mee Ouders, scholen en buurtgroepen die vinden dat het verkeer in hun buurt kindvriende-lijker moet worden en daar op een leuke manier mee aan de slag willen, kunnen meedoen aan de Nationale Straatspeeldag.

Veel gemeenten ondersteunen deze lokale projectjes met een financiële bijdrage. Hiervoor moet u zich echter wel aanmelden. U heeft dan vervolgens zelf de vrijheid om te bepalen of het gaat om een kleine of grote dag en welke activiteiten of spelletjes er georganiseerd worden.

Inmiddels zijn in Zeeland al twintig locaties aangewezen waar een straatspeeldag gehouden gaat worden. Het gaat om locaties in Axel (1), Breskens (1), Brouwershaven (1), Bruinisse (1), Hulst (1), IJzendijke (1), Kapelle (1), Kattendijke (1), Middelburg (2), Ouwerkerk (1), Poortvliet (1), Schore (1), Sint-Maartensdijk (1), Sint-Philipsland (1), Sluis (1), Sluiskil (1), Terneuzen (2) en Vlissingen (1).

Wilt u meer weten?
Kijk dan op www.straatspeeldag.nl.

Heeej (16-4-2008 om 17:00)
Ik vind het heel erg goed maar er mag wel meer georganiseerd worden en trouwens, de automobilisten mogen van mij ook wel een beetje minder hard. Als je ziet hoe sommigen als 't ware voorbij vliegen dan denk ik ook van 'huh' Gr anoniempje.