Dievengilde heeft drukke nacht

Toegevoegd: 22-04-2008, 19.59 uur
MIDDELBURG - Het dievengilde heeft het vannacht behoorlijk druk gehad. Er werden vijf inbraken gepleegd en er werden ook drie auto's weggenomen.

Twee van de gestolen auto's werden weggenomen bij twee van de eerder genoemde inbraken. Eén van die auto's is inmiddels weer terecht. Dit voertuig werd rond 03.30 uur weggenomen bij een woninginbraak in de Burgemeester Geuzestraat in Aagtekerke.

Uit de woning werden een laptop, een tas en sleutels van de auto weggenomen. Deze werd echter later weer teruggevonden op een parkeerterrein aan de Babelweg in Domburg.

De andere inbraak waarbij een auto werd weggenomen werd gepleegd bij een bedrijf aan de Arnesteinweg in Middelburg. Het hele pand werd doorzocht en er werd een onbekend geldbedrag weggenomen. Hier werd een blauwe Mercedes Benz E2000 CDI met het kenteken 06-JX-ZR gestolen. Ook bij deze inbraak werd simpelweg de sleutel van de auto meegenomen.

De drie andere inbraken vonden plaats in de kantine van een verenigingsgebouw aan de Westhavendijk in Wilhelminadorp, een winkelpand aan de Ruiterplaatweg in Kamperland en een woning aan de Van Zuijenstraat in Breskens.

Bij deze drie panden werd de toegang geforceerd. Uit de kantine werd etenswaar en drank weggenomen. Bij de inbraak in Kamperland werd door meer dan tienduizend euro aan rookwaar gestolen. Bij de inbraak in Breskens maakten de daders sieraden met onbekende waarde buit.

Van de dader(s) ontbreekt nog ieder spoor.

Marina (28-4-2008 om 15:11)
Hallo Jokado, Zijn de stoeltjes nog gevonden?
Jokado (23-4-2008 om 12:26)
Bedankt voor de reactie van die autostoeltjes; die zijn inderdaad van een van de mensen bij wie is ingebroken. Hoop dat ze er nog liggen als we gaan kijken.
Erwin (23-4-2008 om 01:48)
De deur van een scouting groep in middelburg op het meiveld daar is de deur ook gefoseerd.
Marina (22-4-2008 om 23:05)
Is er een slachtoffer van de inbraken die ook 2 auto-kinderstoelen kwijt is? Zo ja, er liggen er 2 (rode) in de Kesteloostraat in Domburg.
Henk (22-4-2008 om 20:43)
Echt handig dat er nu ook google maps linkjes zijn gemaakt naar de straten! Top HVZeeland.nl!