Tweehonderd man op bijeenkomst Herwegh

Toegevoegd: 03-05-2008, 17.06 uur

AXEL - De bijeenkomst in Axel naar aanleiding van het overlijden van de 56-jarige Peter Herwegh in Zaamslag is bezocht door ongeveer tweehonderd personen.

Herwegh werd in de nacht van dinsdag op woensdag zwaar mis-handeld op het Plein in zijn woonplaats. Naar verluid zouden de verdachten, 16 en 17 jaar oud, hem met een ijzeren staaf in de nek hebben geslagen nadat hij de jeugd aansprak op hun gedrag.

Op de bijeenkomst sprak onder meer de vrouw van de overleden postbode. Zij vroeg de dorpsbewoners om rustig te blijven. Ze gaf ook aan geen stille tocht te willen, ondanks dat daar vanuit de gemeenschap wel naar was gevraagd. De verklaring van de vrouw zal via posters kenbaar worden gemaakt in het dorp.

Burgemeester Jan Lonink van de gemeente Terneuzen kondigde wel aan dat er tijdens de dodenherdenking van morgen wel stilgestaan zal worden bij het drama.

Zie ook:
Premier Balkenende betoont medeleven (03-05-2008)
- Verdachten Zaamslag nog dagen vast (02-05-2008)
- Zwaar mishandelde man Zaamslag overleden (02-05-2008)
- Bijeenkomst voor inwoners Zaamslag (01-05-2008)
- Weer verdachte mishandeling Zaamslag opgepakt (01-05-2008)
- Arrestatie na onrustige start Koninginnedag Zaamslag (30-04-2008)
- Hevig bloedende man op straat in Zaamslag (30-04-2008)

Ad (4-5-2008 om 11:12)
En Nederland zegt: weer één. Het wordt gewoon de orde van de dag ,straks komt het gewoon niet meer in de krant. Nederland en regering: wordt wakker. Aanpakken die hap!