Brandweer Cadzand start protestactie

Toegevoegd: 15-05-2008, 15.02 uur
CADZAND - De brandweerpost Cadzand is een digitale protest-
actie gestart tegen de voorgenomen sluiting van hun kazerne.

Woensdagavond werd bekend dat de gemeente Sluis de brandweerkazernes in Schoondijke en Cadzand wilde sluiten vanwege de bouw van een nieuwe, centrale kazerne in Oostburg. Met de bouw hiervan is een bedrag van bijna twee miljoen euro gemoeid.

De vrijwilligers van de beide posten zijn geschokt door de sluiting. De vrijwilligers van Cadzand zijn daarom een protestactie gestart via e-mail. De spuitgasten vinden dat de veiligheid van alle mensen die in Cadzand en omgeving wonen en als toerist verblijven niet meer voldoende wordt gewaarborgd als de plannen worden doorgevoerd.

Door een e-mail met de tekst 'Laat brandweer Cadzand bestaan...' te sturen naar het adres [email protected] wil de ploeg digitale handtekeningen inzamelen tegen het voorgenomen besluit van het gemeentebestuur.

Zie ook:
- Sluis wil twee brandweerkazernes sluiten (15-05-2008)

LST (16-5-2008 om 14:25)
Twee miljoen euro voor een nieuwe kazerne!? Nu snap ik waarom de OZB met 10% omhoog moet (en jaarlijks daarna met 5%). Wanneer komt er een eind aan het financiële wanbeleid van deze gemeente!?
Ron (16-5-2008 om 10:42)
Ik droom van een land waar je pas gemeentebestuurder kan worden als over gezond verstand beschikt!
Zomaar een inwoner (15-5-2008 om 22:49)
Jammer dat de gem Sluis het geld van zijn inwoners steeds maar weer gebruikt om plannen te maken die miljoenen kosten. En niets of weinig opleveren. Mensen denk eens na en doe de dingen die je moeten doen, maar niet over de rug (veiligheid) van je inwoners en je toeristen.
Aanvalskorf (15-5-2008 om 21:59)
Heiko (15-5-2008 om 19:05)
Goed gedaan Sluis! Met de vergrijzing en moeilijk te werven brandweerlieden in het vooruitzicht, hebben jullie straks een schitterende kazerne maar geen brandweerlieden die het materieel kan bedienen. Kan me goed voorstellen dat veel vrijwilligers voor de 'eer' bedanken. Succes Vrijwilligers!
D (15-5-2008 om 16:58)
Ik ben het helemaal met de vrijwilligers eens dat ze actie voeren. Als er een centrale kazerne in Oostburg komt dan heb je kans dat ze vanaf die post niet in de voorgeschreven uitruktijd aanwezig kunnen zijn, en als dat ze niet lukt dan spelen ze een beetje met levens want elke seconde kan tellen.