Samenvoegen brandweer van de baan

Toegevoegd: 19-06-2008, 13.42 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Het plan om alle Zeeuwse brandweerkorpsen samen te voegen tot één brandweer is van de baan. Middelburg vind dat groter niet altijd beter is.

Omdat er geen gezamenlijk brandweer komt loopt de brandweer 1,6 miljoen euro mis. De 13 Zeeuwse burgemeesters hebben donderdagochtend vergaderd over het samenvoegen van de korpsen.

Twaalf gemeenten waren voor, alleen Middelburg heeft tegen gestemd. Middelburg is tegen het samenvoegen van de brandweerkorpsen omdat 'groter niet altijd beter is' en omdat de gemeente bang is dat de kosten veel hoger zullen worden dan dat ze nu zijn.

Peer (20-6-2008 om 13:51)
Beetje vreemd, als er een tegen is gelijk alles afblazen. Gezamelijke inkoop geeft ook financiele voordelen lijkt me. Is geld niet de minst belangrijke reden dan, als het voor de dienstverlening beter is gewoon wel doen.
Vrijwilliger (19-6-2008 om 23:22)
Eindelijk een burgemeester die zich niet laat misleiden door zijn beroepsbrandweerkader want alleen zij worden er beter van en de vrijwilligers krijgen overal een schop in hun ***
Jan (19-6-2008 om 22:54)
Is dat echt de reden van het bestuur van de gemeente Middelburg. Ik vind beide argumenten niet echt sterk.
Frans (19-6-2008 om 21:03)
Een goede keuze , al is het heel erg dat er maar 1 burgermeester dat zo ziet en de andere alleen maar dollartekens in de ogen hebben gehad. Geld maakt blind en dat komt wel uit .
Marco (19-6-2008 om 13:50)
Ik denkt dat hiermee een hele goede keuze gemaakt is. Inderdaad, groter is écht niet altijd beter.