Zeeuwse jeugdbrandweer naar finale

Toegevoegd: 22-06-2008, 16.02 uur
Zeeuwse jeugdbrandweer naar finale
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - De Stadsgewestelijke jeugdbrandweer heeft zich gisteren tijdens de jeugdbrandweerwedstrijden met drie ploegen geplaatst voor de Landelijke finale.

De Junioren van Middelburg eindigden als derde en gaan door naar de Landelijke Finale in Haaften-Neerijnen op 4 oktober. Aan deze wedstrijd deden twaalf ploegen mee. Er moest een brand betreden worden een schoolgebouw. Tijdens de verkenning kwamen zij de gewonde melder en sleutelhouder tegen.

Bij de aspiranten HogeDruk behaalde Middelburg de tiende plaats en Vlissingen een vierde plaats. Vlissingen gaat naar de Landelijke Finale op 27 september te Benschop. Twaalf ploegen moesten op deze baan een keukenbrand bestrijden.

Vlissingen scoorde met de aspiranten LageDruk een vierde plaats en gaan naar de Landelijke Finale op 4 oktober in Haaften-Neerijnen. Op deze baan deden elf ploegen mee. Zij moesten een autobrand bestrijden die tegen een woning aan stond. Op de 1e etage was de branduitbreiding en bevond zich nog een bewoner op het naastgelegen balkon.

Hans Zoutewelle (23-6-2008 om 20:27)
Gefeliciteerd namens de jeugdbrw. Veere
Leetjuh (23-6-2008 om 19:23)
Heej ik wil jullie super veel succes wensen bij de finale en hoop dat jullie winnen ik hou van jullie xxjes jullie vriendinnetje leetjuh
Kjeld crucq (22-6-2008 om 21:06)
Jeugdbrandweer Vlissingen en Middelburg gefeliciteerd en succes op de landelijke finale.
Miep precies (22-6-2008 om 19:45)
Hee een prachtig resultaat. Gefeliciteerd allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!