'Popevenement concert at SEA goed verlopen'

Toegevoegd: 29-06-2008, 08.55 uur
SCHARENDIJKE - Het popevenement Concert At SEA dat vrijdag en zaterdag op de Brouwersdam is gehouden is goed verlopen. Dat heeft de politie zondagnacht gemeld in een persbericht, mede namens de organisatie.

Het concert werd door een staf 'grootschalig en bijzonder optreden' begeleid. De politie hoefde tijdens het evenement slechts twee personen aan te houden: een 18-jarige voor vernieling en een 25-jarige voor openbare dronkenschap en baldadigheid.

Uiteindelijk werd in totaal aan veertig mensen moest medische hulp worden verleend. Vrijdag raakten twintig busmedewerkers onderkoeld. Zij werden opgevangen en zijn warm aangekleed. Bezoekers werden zaterdag aangespoord zich extra warm te kleden.

De politie en de beveiliging hadden het met name druk om de verkeersstromen in goede banen te leiden, al liep het vervoer naar het evenement 'goed', aldus de politie. Aan het einde van het concert op zaterdag bleek dat voetgangers over de hoofdrijbaan naar de parallelweg van de N57 liepen. De politie en de beveiliging hebben hierop ingegrepen en de mensen een veiliger weg gewezen. Het publiek maakte meer gebruik van de fiets dan verwacht. Ondanks dat stonden er op de parkeerplaatsen in totaal ongeveer 5.500 voertuigen.

Tijdens de vorige editie van het evenement ontstonden overigens grotere problemen. Toen zorgden problemen met het busvervoer en hevige regenval voor grote verkeersproblemen. Auto's kwamen vast te zitten in de modder en het duurde voor sommigen uren voordat zij van de parkeerterreinen konden wegrijden. Ook toen was er sprake van (licht)onderkoelde personen.

Zie ook:
- Man mishandeld bij Concert At SEA (02-07-2007)
- Diverse aanhoudingen na Concert At SEA (01-07-2007)
- Grote chaos na afloop Concert At SEA (01-07-2007)

An (1-7-2008 om 12:00)
Vervolg - Je mag organisatie m.i. niet verwijten dat je niet betrokken bent bij wat er in omgeving van waar je woont of moet zijn gebeurd. Typisch voorbeeld van geen initiatief tonen en zich aan verantwoording onttrekken door schuld bij anderen te leggen. geef de organisatie een dikke voldoende!!
An (1-7-2008 om 11:57)
Vervolg - Woon in Zeeland moest overdag onverwacht naar Tilburg 's avonds nog naar concert at sea geweest, werkelijk al bij Breda. Stonden er borden met info over concert at sea! Stond niet specifiek dat de Brouwersdam was afgesloten, waar, maar dat weet je al jaren, atlhans dat kun je weten.
An (1-7-2008 om 11:52)
@Goed aangegeven? Sorry maar als je niet op de hoogte was en je in Zeeland woont of moest zijn onder welke steen heb je dan afgelopen weken geleefd en waar kwam je dan die dag wel niet vandaan en via welke b-weggetjes ben je dan gereden als je geen borden langs de weg hebt zien staan???
Sinke (30-6-2008 om 17:55)
Beste millieu mensen. Wat ik zag 30-06 verbaasde mij wat een rommel lag er overal plasticzakjes plastic bordenjes enz . Gelukkig was de windt goed anders lag alles in zee. zeehonden stikken er in, ik zag er ander's 2/3 nu niets.Moet je doen als mosselvisser hebt je direct een boete.
Goed aangegeven? (30-6-2008 om 08:05)
Die afsluiting was niet goed aangegeven. Afsluitingen geef je aan met borden langs de weg, je kan niet verwachten dat iedereen constant op internet alles bijhoud. Daar zijn borden langs de weg voor. Hoe verklaar je dat er geen alternatieve route is en dat de verkeersregelaar je ook niet kan helpen.
Frans (30-6-2008 om 05:58)