KNRM redt drietal van verdrinkingsdood

Toegevoegd: 02-08-2008, 17.12 uur
KNRM redt drietal van verdrinkingsdood
BRESKENS - De bemanning van de KNRM-reddingboot Zeemanshoop heeft zaterdag drie personen gered van de verdrinkingsdood.

Twee kinderen zagen geen kans meer om terug naar de kant te komen nadat zij in de Sardijngeul II terecht waren gekomen. Ook hun vader, die een reddingspoging ondernam, lukte het niet meer om de kant te bereiken.

De reddingboot uit Breskens was vlak in de buurt vanwege een oefening en was na drie minuten ter plekke om de onfortuinlijke badgasten, afkomstuig uit Duitsland, uit zee te halen.

De drie maken het naar omstandigheden goed.

Martin (5-8-2008 om 22:20)
Kan best zijn, maar er zijn de afgelopen tijd talloze incidenten geweest waarbij Duitsers bij betrokken waren. Kan mij nog bv een gevalletje tunnel graven herrineren op ZeeVla vorige maand waarbij een jochie omkwam. Enz enz. Zelf informeer ik naar gevaren als ik wegga naar onbekend gebied.
Ingrid (3-8-2008 om 20:10)
Prima aktie van de KNRM! Domme opmerking van sommigen over Duitsers. Kan net zo goed met een van onze kinderen gebeuren. De zee blijft verraderlijk en in hun spel gaan kinderen soms dieper de zee in dan je verwacht. Ook al letten de ouders nog zo goed op.
Jordy (3-8-2008 om 02:00)
@ simon, hoezo; en dat voor vrijwilligers? Het lijkt mij dat deze mannen net zo hard werken als mensen die er wel voor betaald krijgen? Goed werk! Zonder overig commentaar.
Keesie (2-8-2008 om 23:40)
Super gedaan mannen!!!!! Jullie verdienen een pluim!!!
Manneke (2-8-2008 om 23:07)
Goedzoooo!!!
Simon (2-8-2008 om 20:34)
Goede reddingsactie van de KNRM. Goed werk. En dat voor vrijwilligers!