Grote brand verwoest loodsen

Toegevoegd: 05-08-2008, 18.42 uur
Grote brand verwoest loodsen
Door: Omroep Zeeland
KWADENDAMME - In twee fruitloodsen aan de Slabbekoornsedijk in Kwadendamme heeft een grote brand gewoed. Even na 18 uur heeft de brandweer het sein brand meester gegeven.

Bij de brand is asbest vrijgekomen. Volgens de gemeente Borsele beperkt de verspreiding ervan zich tot een straal van 500 meter rond de loodsen. Er is geen gevaar voor het dorp 's-Gravenpolder.

Mensen die in de loodsen aan het werk waren hebben zich weten te redden.

Arjan (6-8-2008 om 22:02)
Nou die ambu's moeten er toch naar toe ivm met de opschaling naar Grip 1. is het verplicht dat er Ambu's Stand-By staan
Hub rekko (6-8-2008 om 18:45)
Mijn vrouw komt uit Kwadendamme maar woont al40 jaar in Meerssen. Toch blijft het geboorte dorp met nog vele familie leden altijd in de gedachten zeker als nu zo iets weergebeurt. We hoorden het van onze dochter toen we net niet terug waren van vakantie. Sterkte met de problemen!
Nico (6-8-2008 om 18:10)
Het zag er niet best uit vanuit de stoomlocomotief.. veel sterkte aan de betrokkene!
Mario (6-8-2008 om 17:18)
Ik kwam vanaf de n59 ( zierikzee) richting Goes en zag de grote rookwolken ook al aardig de lucht in gaan. Sterkte mensen :-)
Mimi (6-8-2008 om 14:40)
Wordt het niet eens tijd dat asbest in gebouwen verplicht moet worden vervangen? Dit is al de zoveelste keer en kan nooit goed zijn voor de betrokkenen en de omgeving. Uiteraard veel sterkte voor alle betrokkenen!
Louise (6-8-2008 om 11:35)
We leven erg mee met de gedupeerden. Brand is sowieso erg heftig. Heb dit in het verleden ook meegemaakt. En dan vlak voor de oogst. Alle sterkte.