Man bekent brandstichtingen Groede

Toegevoegd: 07-08-2008, 22.03 uur
GROEDE - De politie heeft woensdagnacht een 18-jarige man uit Leiden opgepakt in verband met de twee branden op camping Groede. Hij heeft de brandstichtingen inmiddels bekend.

In de nacht van vrijdag op zaterdag brak er rond 03.00 uur brand uit in een toiletgebouw op de camping. Er raakten diverse auto's en tenten met roet bedekt en kampeerders van aangrenzende veldjes moesten worden geëvacueerd.

In de nacht van dinsdag op woensdag, rond 04.00 uur, brandde op dezelfde camping een partytent volledig uit. Een man, die de brand probeerde te blussen, werd met ademhalingsproblemen overgebracht naar het ziekenhuis.

De 18-jarige man uit Leiden heeft inmiddels bekend beide branden te hebben aangestoken. Hij is in verzekering gesteld. Waarom hij de branden heeft gesticht is niet bekend.

Zie ook:
- Gewonde bij brand in Groede (06-08-2008)
- Grote brand op camping in Groede (02-08-2008)

Mari (14-8-2008 om 07:31)
Gelukkig hebben ze de dader. Ik stond zelf op de camping en dit was dus echt niet leuk om mee te maken. Ik hoop dat hij de schade allemaal moet vergoeden. Wie weet wat er had kunnen gebeuren. De fam. van Damme is hier geweldig mee om gegaan en hebben de rust goed weten te bewaren. Petje af!!
Dirk (10-8-2008 om 00:46)
Alle schade door de dader laten betalen, inclusief celstraf voor brandstichting, dan sluit hij maar een lening af desnoods. In de computer van justitie en politie registreren als pyromaan, niet alleen in Zeeland, maar nergens meer toelaten. Sterkte aan de slachtoffers.
Clingenaar (8-8-2008 om 21:04)
Wel erg jammer dat zo'n figuur een heleboel de mensen de stuipen op het lijf kan jagen. Voor de Fam van Damme die al jaren een toonbeeld zijn in het Z.Vlaamse heel vervelend als zo je best doet om de mensen naar de zin te maken en dit over je dak krijgt. Laat het aub bij deze ene etter blijven.
Jan (8-8-2008 om 16:02)
Heel mooi dat de dader is opgepakt en laat hem nu ook maar voor alle kosten opdraaien.Nooitmeer in Zeeland toelaten zulke personen!!!! Want als ze er vanaf komen met een boete doen ze het volgende keer weer.
Diana Roelands (8-8-2008 om 14:54)
Gelukkig dat de dader gepakt is. De onzekerheid lijkt me vreselijk en dat in de drukste periode van het jaar. Fam. van Damme, veel sterkte. Groeten, Diana
Coby (8-8-2008 om 14:14)
Familie van damme sterkte in deze drukke tijd, en dan nog vandalisme. Maar de dader is opgepakt.