Middelburgse bomen ernstig vernield

Toegevoegd: 18-08-2008, 12.30 uur
Middelburgse bomen ernstig vernield
MIDDELBURG - In de Middelburgse wijk Dauwendaele zijn onlangs diverse bomen vernield.

Onbekenden hebben met een scherp voorwerp grote delen van de boomschors afgepeld. Hierdoor zijn de bomen, vaak al 25 tot 30 jaar oud, in sommige gevallen onherstelbaar beschadigd.

De beschadigde bomen staan in de Driewegenhof, de Meanderhofstraat en de Rozenburglaan. Volgens de gemeente Middelburg is ten minste één boom dusdanig beschadigd dat deze de vernieling niet zal overleven.

Buurtvereniging 't Meandertje vraagt in een reactie buurtbewoners op extra alert te zijn op vandalen. De vereniging roept mensen op direct de politie te bellen als zij iets verdachts zien.

Bas (18-8-2008 om 19:03)
''Maar een boom'' Slaat totaal nergens op. Stel dat het een Koe of een Auto of een Mens was geweest. Zou het dan ook niet erg zijn... Wat voor een ongelooflijk laf persoon ben je als je een boom gaat vernielen. Trek je eigen huid van je arm ofzo als je dat zo graag wil maar ga geen bomen vernielen.
Wietske (18-8-2008 om 18:26)
Het duurt 30 jaar voordat een boom een beetje een boom is. En het duurt nog eens 30 jaar voordat het boom is zoals een boom hoort te zijn! Laten we toch vooral goed voor onze bomen zorgen, want zoveel oude bomen hebben we in Zeeland niet! Handen af!
Mo (18-8-2008 om 18:19)
Jan moet hoognodig terug naar school. Blijkbaar nooit geleerd dat bomen en planten voor zuurstof zorgen? We hebben al zo weinig groen in NL. Belachelijke actie om zoiets onzinnigs te doen. Wat een lol zal/zullen de dader/daders gehad hebben zeg :-S.
Anton (18-8-2008 om 17:38)
Bomen laten betalen want er komt al zo weinig grond voor bomen. Want er zijn nog wat sukkels die liever water zien dan bomen, anders zouden ze wel bomen planten in plaats van ontpolderen.
Aleida (18-8-2008 om 17:35)
Vreemd. Eens de tijd van stenen op rijdende auto, nu het in de fik steken van bomen en beschadigen. Zijn de hersens van deze tijd erg beschadigd? Is het nieuws tegenwoordig een voorbeeld geworden om het na te doen? Angstig en zeer gestoord!
Mark verhelst (18-8-2008 om 17:16)
Vindt het te triest voor woorden. Hoop dat de dader(s) snel opgepakt worden. Een boom is ook leven vergeet dat niet, zoals veel in de natuur. Mag graag zo nu en dan een lange boswandeling maken en geniet van de rust en de omgeving. Begrijp niet dat je dan zoiets doet.