Weer coniferenheg in brand op Walcheren

Toegevoegd: 28-08-2008, 05.21 uur
Weer coniferenheg in brand op Walcheren

VLISSINGEN - Bij een woning aan de Nieuwe Vlissingseweg in Vlissingen is donderdagochtend vroeg een coniferenheg in brand gestoken.

De brand werd rond 04.35 uur ontdekt. Vrijwilligers van de brandweerpost Stromenweg in Middelburg rukten met spoed uit om het vuur te blussen. De brandweerlieden waren net op tijd: ze konden voorkomen dat het vuur greep kreeg op een boot die in de tuin van de woning was gestald. Alleen enkele zeilen over de boot raakten beschadigd.

De brand, die gepaard ging met flinke vlammen, was binnen korte tijd onder controle. Er werden twee hoge drukslangen ingezet om het vuur te doven. De brandweer is ongeveer drie kwartier bezig geweest met het blussen van de brand.

De afgelopen weken werd meerdere malen brand gesticht in hagen. Tot nu toe woedden de branden alleen in Middelburg, maar nu was het dus raak in Vlissingen. Vooralsnog heeft de politie geen enkel spoor naar de dader(s).

Zie ook:
Nog een Middelburgse heg in brand (18-08-2008)
- Flinke brand bij Middelburgse woningen (18-08-2008)
- Politie onderzoekt brandstichting Middelburg (17-08-2008)

E (29-8-2008 om 00:56)
Ik hoop dat ze deze pyroma(ne)an snel pakken want dit is echt niet meer normaal. dinsdagnacht ook al achtertuin in brand in de pres. rooseveltlaan staat wel op p2000 maar niet op hvzeeland. duidelijk een vorm van brandstichting.. dat dit snel afgelopen mag zijn en de dader(s) pakken!
Peter (28-8-2008 om 17:22)
Ook gezonde coniferen zijn brandbaar door hoeveelheid hars, webcam voor het raam hangen op enkele plekken, met opnamen bij brandstichting naar de politie en daders straffen en alles (!) laten betalen.
Kelly (28-8-2008 om 08:39)
De heg laten rooien goed idee, MAAR ook een nieuwe aan laten planten EN alles op HUN kosten. Hebben die nu helemaal geen idee waar ze mee bezig zijn? En anders tussen een heg vast zetten en even pal naast hun broek in de fik steken. Misschien dat het helpt, het even laten voelen!
@Bram (28-8-2008 om 08:11)
Das een lekker makkelijke oplossing, laten we dan gelijk alles weghalen wat vernield/verbrand wordt zijn we daar ook weer vanaf!Kom nou zeg.. het is gewoon triest dat zulke dingen gebeuren..hoop dat de daders gepakt worden
Bram (28-8-2008 om 05:53)
Er is maar een oplossingen: alle zieke (dode) coniferen rooien want ze branden dan als fakkels. Er is vrijwel geen een haag meer die niet een of meerdere dode coniferen heeft! Als ze de dader(s) te pakken hebben hun de haag laten rooien. Kan makkelijk in die paar uur werkstraf die ze krijgen!