Valpartijen door modder op de weg bij Dreischor

Toegevoegd: 17-11-2008, 10.54 uur
DREISCHOR - Bij een ongeluk op de A. Oudsweg bij Dreischor is zondagmiddag een 54-jarige fietser gewond geraakt.

De man, afkomstig uit de gemeente Veere, kwam rond 11.45 uur ten val doordat het wegdek glad was geworden door modder. De man is met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Goes gebracht/

Ook een 53-jarige motorrijder uit het Belgische Aken kwam door de modder ten val. Hij kwam uit de richting van de Weg door het Dijkwater. Hij viel ter hoogte van de Blindeweg.

De Belg raakte niet gewond.

K (18-11-2008 om 17:07)
@cris,sneuw is een natuursverscheinsel en ligt overaldus kun je er rekening mee houden. de modder ligt meestal na een bocht en is dus voor de bocht niet zichtbaar zodat je dus beina altijd rare glijpartijen krijgt dus boeren ruim jullie rotzooi op en het bespaart jaarlijks een heleboel letsel!!
Chris (17-11-2008 om 21:21)
Zit hele dagen in de polder en baal ook van de modder. het is natuurlijk makkelijk afschuiven op een boer. als je slik zie liggen ga je voorzichtiger rijden he mensen net als er sneeuw op de weg ligt toch niet zo moeilijk. of wie geef je dan de schuld als je een glijpartij maak??
PeterH (17-11-2008 om 20:07)
We maken zelf de weg na iedere kieper schoon, dat werkt het beste.als je wacht tot je klaar bent met de oogst zijn de gaten in de weg volgereden met slik door de trekkerbanden en is het onmogelijk om de weg schoon te krijgen.Maar mense, blijf aub ook zelf opletten, 'n boer kan niet alles voorkomen!
Jacq (17-11-2008 om 18:45)
Sommige boeren denken dat ze wanneer ze een bordje met gevaar slik, niet moeten doen. Ze gewoon beboeten, is de enige methode. Er zijn er ook die geen bordjes plaatsen en alles zo netjes mogelijk opruimen.
Pleun (17-11-2008 om 18:44)
Opties zoals bijv het schoonspuiten van banden is niet haalbaar. In de oogsttijd moet in korte tijd veel product vervoerd worden. De beste oplossing is met water en een borstel de weg schoonvegen. Maar let op: een gevogen weg is vaak gladder dan een niet-gevogen weg!! Wees alert in oogsttijd!!
Pleun (17-11-2008 om 18:39)
In het najaar is het onvermijdelijk dat er slik op de weg komt. Hou hier als bestuurder rekening mee. De vervuiler, dit kan zijn van bietenladen, van grondtransport bij bouwplaatsen en de belangrijkste is wel landbouw verkeer. Deze zijn verplicht om de weg schoon te houden, maar dat valt niet mee.