Flinke binnenbrand bij complex AZZ Middelburg

Toegevoegd: 02-01-2009, 03.31 uur

De video wordt ingeladen...

MIDDELBURG - Bij het Centrum voor Dagbehandeling van Stichting Agogische Zorgcentra Zeeland (AZZ) in Middelburg heeft vannacht een flinke binnenbrand gewoed.

De brand in het gebouw aan het Toorenvliedtwegje werd rond 02.30 uur ontdekt doordat het automatische brandmeldsysteem in werking trad. Toen een blusauto en een ladderwagen van de brandweerpost aan de Stromenweg ter plekke kwamen bleek er brand te zijn ontstaan in een opslagruimte op de begane grond.

Ongeveer een kwartier na de eerste melding werd het sein "middelbrand" gegeven en zodoende ging ook de blusgroep van de brandweerpost aan de President Rooseveltlaan ter plekke. Er werden meerdere stralen hoge druk ingezet om het vuur te blussen. De brand ging gepaard met de nodige rookontwikkeling. De brandweer heeft ventilatoren gebruikt om het pand weer rookvrij te maken.

Rond 03.30 uur was het vuur bijna onder controle. Een half uur later was het vuur volledig gedoofd. Volgens de politie is de brand vermoedelijk ontstaan als gevolg van brandstichting. De technische recherche heeft vrijdagochtend onderzoek gedaan in het gebouw. Een schadebedrag is nog niet bekend.

AZZ is een organisatie die hulp biedt aan kinderen en jongeren met opvoedings-, ontwikkelings- of medische problemen. In het complex aan het Toorenvliedtwegje wordt onder meer naschoolse dagbehandeling voor basisscholieren en jongeren verzorgd. Tijdens deze behandeling worden vaardigheden geleerd die de deelnemers beter moeten doen functioneren.

Moeder van een leerling van het mkd (5-1-2009 om 10:21)
Ik vind dit een rotstreek wie zo iets doet.ik vind dat de gene die het gedaan heeft alles moet betalen.ik heb vanmorgen de schade gezien toen ik me zoontje naar ze groep bracht .had het 1 meter verder was geweest dan hadden de kindjes geen lokaal meer.
K (4-1-2009 om 10:37)
Zelf alle kosten laten betalen die handel richt een werkkamp op en laten werken tot alles vergoed is moesten ze met al dat tuig doen
Demi de maillie (3-1-2009 om 17:16)
Waarom doen jongens dat.hoop dat ik maandag wel naar school kan en dat alles weer mooi gemaakt word.want het is een hele leuk school.ja de politie moet meer controleren.
Patrick (3-1-2009 om 16:00)
Ik vraag me af welke idioot het in zijn hoofd haalt om nu juist bij het AZZ brand te stichten de kinderen op dat schooltje hebben net de zorg zo hard nodig , mijn zoon heeft er ook op gezeten , de mensen daar doen zo goed werk wat nu door een stel idioten verhinderd wordt BELACHELIJK !!!!!!!!!!!!
Gerson (2-1-2009 om 18:29)
Wat jammer voor jullie.Sterkte met alles.
Frans 1 (2-1-2009 om 12:13)
Er lopen in MIddelburg blijkbaar nogal wat Pyromanen rond.Geen veilig gevoel! ! !