Topjaar voor reddingstation Noordland

Toegevoegd: 04-01-2009, 18.03 uur
Topjaar voor reddingstation Noordland
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Het reddingstation Noordland van de KNRM is het afgelopen jaar 120 keer uitgerukt om hulp te verlenen. De vrijwilligers hebben in 2008 aan 172 personen hulp geboden.

In 2006 moest het reddingsstation 103 keer uitrukken, in 2007 waren er 105 uitrukken. In 2008 werden de vrijwilligers van het reddingsstation Noordland 120 keer opgeroepen voor hulpverlening.

De reddingsboot Koopmansdank, die actief is op de Noordzee, rukte het afgelopen jaar 68 keer uit. De reddingsboot Harder, die actief is op de Oosterschelde, moest 52 keer in actie komen. Zo moest er 34 keer uitgerukt worden om hulp te bieden aan sportvisboten, 40 keer voor zeil- en kajuitzeiljachten en 8 keer voor motorjachten.

Ook is men 3 keer uitgerukt om een surfer te helpen, 4 keer voor een zwemmer in de problemen, 1 keer om aan een kanoër hulp te bieden en 4 keer was er een catamaranzeiler in de problemen gekomen.

Naast deze hulpverleningen is het reddingsstation 7 maal oproepen na signalering van een noodsignaal of een vuurpijl, werd 8 keer de hulp gevraagd voor een Kotter in de problemen en zijn er twee zoekactie geweest naar een vermiste duiker. Ook hebben de vrijwilligers 3 maal hulp geboden voor een medische evacuatie.

Wederom behoort het reddingstation Noordland tot een van de drukste reddingstations van de KNRM. De KNRM zoekt voor dit station enkele nieuwe vrijwilligers. Informatie is te verkrijgen via de schipper van het reddingsstation Noordland (tel. 06-22209543) of via de woordvoerder van de KNRM (tel. 06-22833394).

Dietmar (5-1-2009 om 15:14)
Goed werk wat die mannen doen .Dus watersporters meld je aan als donateurs.
Matthijs (5-1-2009 om 14:20)
Dit zijn de echte mannen met ballen! Als je ziet met wat voor weer zij soms moeten uitvaren om mensen in nood te helpen. HULDE!