Inbrekers op heterdaad betrapt in Aardenburg

Toegevoegd: 19-01-2009, 11.32 uur
AARDENBURG - De politie heeft vannacht twee inbrekers op heterdaad betrapt in de Bogaardstraat in Aardenburg.

De politie kreeg de melding van de inbraak rond 04.40 uur binnen. Een getuige had gezien dat de inbrekers in een rode auto met een Belgisch kenteken reden. Op weg naar de loods troffen de agenten in de nabijheid van het gebouw de auto aan.

De agenten namen hierop een kijkje bij de auto en troffen de sleutels nog in het contact. De agenten namen deze mee en gingen vervolgens naar de loods. Daar hoorden ze wat gerommel. Nadat de agenten op luide en niet mis te verstane wijze kenbaar hadden gemaakt dat er politie in de loods aanwezig was, troffen de agenten twee inbrekers aan die op dat moment bezig waren met hun 'werk'.

De mannen, een 26-jarige en een 19-jarige man uit Eeklo (B), zijn overgebracht naar het politiebureau. Ze worden op dit moment verhoord en zitten dus nog vast.

125 jaar geleden (19-1-2009 om 19:10)
Weet je wat ze 125 jaar geleden deden met zulk tuig? Die werden opgehangen buiten de stad, zodat de vogels ook te eten hadden. Dan is het nu iets te veel versoepeld. Wat mij betreft mogen ze dit weer invoeren
Marielouise (19-1-2009 om 17:03)
Hulde aan diegene die zo kwiek was om de politie te waarschuwen. Zo zie je maar "die pet past ons allemaal"!
Marinet (19-1-2009 om 15:56)
Gelukkig dat er nu die twee staande zijn gehouden,en ik hoop dat ze de verdiende straf voor krijgen,wie weet wat ze in verleden nog meer gedaan hebben