Jongeren gepakt voor brandstichting

Toegevoegd: 03-02-2009, 17.13 uur
'S-GRAVENPOLDER - De politie heeft de afgelopen dagen in totaal zes jongeren aangehouden wegens brandstichting in 's-Gravenpolder.

De 6 jongens, 15 en 16 jaar oud en allen afkomstig uit 's Gravenpolder, hebben bekend betrokken te zijn geweest bij de brandstichting in het in aanbouw zijnde pand aan het Klimopplein op 30 januari.

In het pand hadden de jongeren glaswol in brand gestoken. De schade aan het pand loopt in de duizenden euro's. Doordat getuigen de brand opmerkten en de brandweer alarmeerden kon meer schade voorkomen worden.

Een van de jongens is vrijdagavond al aangehouden, twee van hen werden zaterdagavond aangehouden en de andere drie maandagochtend. Drie van hen zijn al voorgeleid voor de kinderrechter. De resterende drie jongens volgen vandaag.

Bekende (5-2-2009 om 21:18)
Sorry ze kunnen bekend zij n bij jullie maar zo goed als ik ze ken kennen de mensen ze hier niet want anders zeg je zulke dingen niet. En niemand kan binnen by hun thuis kyken ze zeggen wel ze worden kort gehouden maar over de opvoeding kan je niks weten als je er niet by ben
Bekende (5-2-2009 om 21:15)
Ikku (5-2-2009 om 13:12)
Laten we het er dan maar op houden dat de meeste meegesleept werden door een stel verkeerde vrienden .Maar niet zeggen dat ze allemaal zo eerlijk zijn en er zijn er wel degelijk bij die kort gehouden worden en uit de band springen en overal tegenaan schoppen .tegen pa en moe en tegen de kerk .
Ikku (5-2-2009 om 13:10)
Als ze er eerlijk voor uit hadden gekomen ,was dan zo eerlijk geweest om met z'n allen zichzelf een vrijdagavond aan te geven . Hebben zelf ook kinderen , en zijn echt niet altijd even braaf maar ik hoop toch echt dat ze dit niet gaan doen.
Ikku (5-2-2009 om 12:42)
Oh, ze hebben een zeer grote mond, de vloeken komen er ook hard uit , niet bij iederéén , wat ze thuis en in de kerk niet geleerd worden. Als hun thuis hangplek is wat deden ze daar dan. Er staan hekken omheen .Of kwamen ze hierna snacks en chips eten. Nu niet zeggen dit doet mijn kind niet .
Ik (5-2-2009 om 09:18)
Maar zijn altijd eerlijk en open! En zoals men zegt: EERLIJKHEID DUURT HET LANGST!!!