Goes

De Goese reddingsbrigade is opgericht op 13 februari 1978. Sinds dat moment worden in de wintermaanden leden opgeleid tot volwaardig zwemmend redder. Iedereen die zijn zwemdiploma A en B heeft kan lid worden van deze brigade.

De Goese reddingsbrigade traint iedere woensdagavond in het zwembad van Sportpunt Zeeland in Goes. In het zwembad worden opleidingen gegeven voor de officiële diploma's en brevetten van de overkoepelende organisatie Reddingsbrigades Nederland (RedNed).

Omdat deze reddingsbrigade sinds 2005 over een eigen reddingspost beschikt, de strandwachtpost op het Banjaardstrand, worden er ook regelmatig speciale trainingen gegeven voor het strandwachtwerk.

Deze reddingsbrigade is overigens ook regelmatig actief op het gebied van het bewaken van evenementen. Zo wordt de sinterklaasintocht in Goes bewaakt door de leden van deze vereniging.

Meer informatie over deze reddingsbrigade kunt u vinden op de eigen website: http://www.goesereddingsbrigade.nl/. Ook kunt u e-mailen naar het e-mailadres [email protected].

« Ga terug