Vlissingen

De Vlissingse Dr A. Stavermanbrigade is alleen actief op het gebied van zwemmend redden. Deze brigade houdt zich dus niet bezig met het bewaken van evenementen. Wel is deze brigade erg actief op het gebied van wedstrijden.

De Vlissingse brigade leidt op tot de brevetten en diploma's van Reddingsbrigades Nederland (RedNed). Elk jaar worden de kwaliteiten van de leden getoetst tijdens de examens voor deze diploma's en brevetten.

De Stavermanbrigade houdt zich zoals eerder al gezegd ook bezig met de wedstrijdtak van het zwemmend redden. Bij deze tak draait alles om de snelheid en kwaliteit van verrichtingen op het gebied van Eerste Hulp aan Drenkelingen (EHaD). De redders van deze brigade hebben in het verleden vaak erg goed gepresteerd.

Deze vereniging telt ongeveer 220 leden. Elke maandagavond verzorgen ongeveer twintig instructeurs de trainingen. Deze worden gehouden in het Stadsgewestelijke zwembad van Vlissingen en Middelburg.

Meer informatie kunt u vinden op de website www.stavermanbrigade.nl. U kunt ook via telefoon of e-mail contact opnemen met deze vereniging:
- Marjon Buren tel 0118-418885 [email protected]
- Petra de Bruijne tel 0118-414801 [email protected].

« Ga terug