'Al eerder jongens naar politiebureau'

Toegevoegd: 13-05-2009, 09.06 uur

MIDDELBURG - De politie heeft in de nacht van zondag op maandag al eerder twee jongens meegenomen naar het politiebureau wegens de brandstichtingen in Middelburg. Dat heeft de politie woensdagmorgen definitief kunnen bevestigen.

Geruchten over de 'aanhouding' kon de politie eerder niet bevestigen. Volgens de politie zijn de twee niet opgepakt, maar alleen meegenomen voor het opnemen van een verklaring. 'De twee liepen rond 00.30 uur op straat en hadden daar geen goede verklaring voor', aldus de politie.

Dat zeker één van de twee jongens, waarvan er één dertien jaar zou zijn, nu opnieuw is meegenomen door de politie kan de politie nog niet zeggen.

De politie kan ook nog niet zeggen of de gisteren aangehouden jongens al een verklaring hebben afgelegd.

Zie ook:
- 29/03/2009: Heg in brand Westmede Middelburg
- 20/03/2009: Opnieuw heg in brand Middelburg
- 16/03/2009: Weer heg in brand in Middelburg
- 14/03/2009: Heggen in brand gestoken in M'burg
- 02/04/2009: Weer Middelburgse heg in brand
- 26/04/2009: Weer coniferenhagen in brand
- 09/05/2009: Coniferenhaag gaat in vlammen op
- 09/05/2009: Weer heg in brand in Middelburg
- 12/05/2009: Weer coniferenbrand in Middelburg
- 12/05/2009: Jongens gepakt voor brandstichting

Ko (14-5-2009 om 12:06)
Dat deze jongetjes om middernacht nog op straat lopen is al raar. Wij hebben ook van die snaken gehad, maar die liepen echt!! niet opdat tijdstip over straat. De ouders moeten verantwoordelijk worden gesteld, als bewezen is dat zij de daders zijn. Dan alle!! schade en onkosten op hen verhalen.
Ko (14-5-2009 om 12:06)