1 file van totaal 2 km

Middelburgse jongeren leveren wapens in

Toegevoegd: 16-11-2009, 16.10 uur
Middelburgse jongeren leveren wapens in
MIDDELBURG - De vrijwillige wapeninzamelingsactie op scholen in Middelburg heeft diverse wapens opgeleverd.

De actie in het kader van het project Middelburg Loopt Wapenvrij is vandaag beëindigd. De politie heeft de inleverkluizen op de scholen opgehaald. Daarin zaten onder meer alarmpistolen, balletjespistolen, wurgstokjes, een katapult, een vlindermes en diverse andere messen.

Naast deze echte wapens zijn nog voorwerpen ingeleverd die als wapen kunnen dienen zoals een speelgoedpistool, erwtenschieters, een passerpunt, een afgebroken schaar en delen van ijzerzaagjes. Deze spullen zijn eventueel bestemd om iemand mee te verwonden of te bedreigen.

Ook werden niet wenselijke goederen als vuurwerk en laserpennen in de inleverkluizen gedeponeerd. De inleveractie geeft een beeld dat in Middelburg geen sprake is van een groot probleem, maar het bevestigt volgens de politie wel dat wapenbezit ook hier voorkomt. De politie zal in de toekomst onaangekondigde controles op wapenbezit onder jongeren houden.

De politie wilde jongeren met het project bewust maken van de gevaren van het dragen van een wapen. De politie hoopt dat jongeren er onderling over praten, op school, maar ook thuis met ouders, en ze zo aan het denken te zetten.

Zie ook:
Middelburg Loopt Wapenvrij van start (03-11-2009)

--------- (17-11-2009 om 10:59)
Iedereen heeft op die school zijn eigen messenset dus het is logisch dat ze niet in de keuken blijven en gewoon meegaan naar de kluis/in de trein/in de bus etc etc .....
Gerretje (17-11-2009 om 08:40)
Sorry, ben misschien een beetje dom,,, maar denk toch dat de echte "gevaarlijke mensen" niet hun wapens in zo,n bus gooien. Die hebben ze nog steeds in hun zak zitten.
Vlissingse (17-11-2009 om 06:49)
Deze wapens zijn vrijwillig ingeleverd,dus als deze scholieren er kwade bedoelingen mee hadden gehad,dan lagen ze nu nog steeds in hun kluisje. Verder is dit echt niks van de laatste tijd en had je dit vroeger net zo.
Godsends (17-11-2009 om 06:32)
Het gevoel van veiligheid is bij 80% van de mensen verdwenen. Iemand met een wapen op zak is een bang persoon, Het grote gevaar van wapens op zak is dat je mensen tegenover je krijgt met nog grotere wapens,Ook is het gebrek aan een probleem oplossen, en wat als je een wapen gebruikt.??? Denk na
Arend (17-11-2009 om 00:28)
Hallo word eens wakker. Als je dit al erg vind, dan is de werkelijkheid toch nog wat erger hoor. Denk je nou echt, dat de echte wapens ingeleverd worden? Welterusten.
L.d (16-11-2009 om 21:36)
Wat voor soort scholieren zijn dit??? Die revolvers/pistolen man!! Ik vind dat al die gasten die dat spul op zak hebben toch echt eens heel goed door elkaar gerammeld moeten worden. Wat zou je doen als iemand met dat soort wapens tegenover je staat?? Vechten of wegrennen??