Geen files

Emigratiemogelijkheid niet aangegrepen

Toegevoegd: 11-03-2010, 08.59 uur

ZIERIKZEE - Volgens burgemeester Rabelink zijn er meerdere pogingen ondernomen om het gezin uit Zierikzee dat dit weekeinde het slachtoffer werd van een familiedrama elders onder te brengen. Dat heeft hij laten weten in een nieuwe verklaring.

“Het gezin is een plaats in een opvanglocatie (blijf van mijn lijfhuis) aangeboden, maar het wenste daar geen gebruik van te maken. Het gezin wilde niet weer in de opvang vanwege hun asielverleden en hun eerdere verblijven in asielopvanglocaties”. Volgens Rabelink wilde de familie ook geen woning aangeboden krijgen elders in het land. Ook heeft de overheid gevraagd om te helpen bij een emigratie naar Australië, aldus de burgemeester.

In een brief van eind januari naar het Openbaar Ministerie (OM) in Middelburg: “Inmiddels heb ik meerdere gesprekken gevoerd met het gezin. Hierbij is het dringend verzocht toch een tijdelijke opvang te accepteren vanwege de ernstige vormen van bedreiging en tevens ter voorkoming van ernstige incidenten. Het gezin weigerde hier echter aan mee te werken en houdt vast aan de eigen inzichten. Het moge duidelijk zijn dat de mogelijkheden en bevoegdheden om het gezin in deze situatie te helpen voor de burgemeester thans zijn uitgeput.”

Zie ook:
- Mogelijk huurmoordenaar ingezet (11-03-2010)
- Rabelink bezoekt familieleden drama (10-03-2010)
- 'Vader leed aan ernstige depressie' (10-03-2010)
- Minister wil informatie over drama (09-03-2010)
- Familiedrama: 'Vrouw weigerde hulp' (08-03-2010)
- Zierikzee rouwt om slachtoffers drama (08-03-2010)
- Maandag condoleanceregister in Zierikzee (07-03-2010)
- Veel problemen in gezin Zierikzee (07-03-2010)
- Onderzoek drama nog in volle gang (07-03-2010)
- Al eerder familiedrama's in Zeeland (07-03-2010)
- Doden bij familiedrama in Zierikzee (07-03-2010)

DD (11-3-2010 om 23:56)
Ik heb geïnformeerd, en volgens de wet kan een burgemeester iemand gedwongen laten opnemen in de psychiartie als die persoon een gevaar is voor zijn omgeving. DAT had moeten gebeuren, want deze man was gestoord. Vluchten is geen oplossing!
Anoniempje (11-3-2010 om 19:35)
Zelf ben ik al een X aantal jaren gevlucht uit huis om de veiligheid van mezelf en mijn kind te waarborgen. Ik heb huis en haard achter me gelaten, heb mijn naam gewijzigd en leef al jaren in rust met mijn kind en mijd mijn verleden... wel het allerbeste om te doen in dit soort situaties..
Meisje (11-3-2010 om 17:16)
Dit is te gek voor woorden, Die mevrouw had eindelijk een eigen plek, moet ze weg omdat OM en Justitie en weet ik veel wie nog meer niet in staat zijn om een crimineel vast te houden omdat ze zogenaamd geen bewijs hebben....triest hier gesteld in Nederland!!!
Kobuss (11-3-2010 om 16:15)
Ja, omdat je zelf niks fout doet zou je wel moeten verhuizen.Omdat die knakker niet spoort. Ik snap dat ze niet meer wilden vluchten. En dus is er genoeg gedaan om deze mensen te helpen, wat moet je nog als zij ook niet meewerken? Allicht. die vader had niet vrij mogen rondlopen met zulke gedachten
Madammeke (11-3-2010 om 15:50)
Een gevoel van machteloosheid bekruipt me als ik al die berichten lees. Door een enorme blunder zijn 2 jonge mensen van het leven beroofd, dit had voorkomen kunnen worden. Ik wens de moeder en haar zoon heel veel sterkte om deze gebeurtenis een plek te geven en de moed om door te gaan met leven
Jongedame uit zeeland (11-3-2010 om 13:23)
.hij moest emigreren...hij was fout en wilde zijn gezin pijn doen...mag hij wel hier blijven en zijn gezin naar de andere kant van de wereld sturen...hoe durven jullie......jullie zijn gewoon weeeeeer te laat met hulp aan gekomen...zo een beest had nooit meer vrij mogen komen en zo is het gewoon.