Brigade ingezet voor poes in nood

Toegevoegd: 06-01-2013, 17.04 uur
Leden van de reddingsbrigade gaan het stelsel in.
© Foto: Van Dixhoornbrigade
MIDDELBURG - Drie leden van de rampenploeg van de Middelburgse reddingsbrigade zijn zondagmiddag ingezet voor een poes in nood.

De eigenaar van de poes had donderdag al alarm geslagen bij de hulpdiensten omdat deze terecht was gekomen in het stelsel van het van de voormalige sluis bij de getijdenmolen aan de De Stadsschuur, vlakbij de rechtbank. De brandweer rukte uit en heeft zich met behulp van een bootje onder de waterinlaat begeven. Het dier was daar toen nog aanwezig maar schrok en schoot weg. De poes kon niet meer worden gevonden.

Het dier werd zaterdagavond echter weer op dezelfde plek gesignaleerd en dit keer werd de Van Dixhoornbrigade ingeschakeld. Drie vrijwilligers van de rampenploeg gingen ter plaatse en twee leden zijn vervolgens in overlevingspak het water in gegaan om in de oude waterdoorvoer te zoeken naar de poes.

Na twee uur, waarin alle openingen van het complex werden onderzocht, was het dier nog steeds niet gevonden. Vermoedelijk bevindt de poes zich op een plek dieper in het stelsel, maar deze is voor de mens niet bereikbaar.

Mogelijk wordt de actie weer hervat als de poes weer op een bereikbare plaats wordt gesignaleerd.

Annie (8-1-2013 om 09:52)
Mensen..... het is maar een kat hoor waar zoveel drukte over word gemaakt. Ja ik heb ook huisdieren maar je moet ook realistisch zijn. Het is maar een kat. Ik hoor ook nooit mensen over de muizen die doodgereden worden door een kombijn oid. Een beest is wel iets anders dan een mensenleven.
Renata (7-1-2013 om 21:37)
@Jeroen: mooie reaktie :-)
John (7-1-2013 om 19:48)
Waarom zo veel gedoe om een kat?? lekker laten zitten, hij gaat er zelf in dan kan tie er zelf ook weer uit. zoniet baas koopt een nieuwe kat en probleem opgelost
Will (7-1-2013 om 18:58)
Als je haar hoort op de radio.ze is er aan gehecht. had ze hem vast moeten houde,n en niet zo maar los laten lopen. wij moeten onze hond 00k aan de lijn houden, laat ze er maar goed vboor betalen let ze voortaan ook beter op heb geen melei
Kees (7-1-2013 om 18:45)
Dit is echt belachelijk voor zo'n poes! dat beest kan gewoon zwemmen als je hem lokt met lekker eten
Anja (7-1-2013 om 18:09)
Katten binnen houden. Poepen ze niet in mijn tuin en hoeven vrijwilligers er niet op uit voor de kat.