Kinderen maken kennis met KNRM

Toegevoegd: 12-03-2009, 15.07 uur
Kinderen maken kennis met KNRM
Door: Manfred Berrevoets
VEERE - Elf kinderen van groep acht van de basisschool VCO Palmenhof uit Sint Laurens hebben donderdagmiddag kennis gemaakt met de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).

Aanleiding voor dit uitstapje was de spreekbeurt van Femke over de KNRM. Zij was enthousiast geworden over de KNRM toen zij samen met haar vader een reddingsvest moest terug brengen bij de KNRM in Breskens. Hierna besloot zij haar spreekbeurt te houden over dit onderwerp. De klas reageerde enthousiast op dit onderwerp waarna het idee ontstond om eens een kijkje te nemen bij de reddingsmaatschappij.

Vanuit Sint Laurens vertrokken de kinderen met de fiets naar het KNRM-station aan de Polredijk in Veere. De kinderen maakten kennis met de KNRM door een voorlichtingsvideo te bekijken waarin het werk van de redders te zien was. Tevens werd er een voorlichting verzorgd waarin onder andere de veiligheid op het water en het werk van de KNRM werd behandeld.

Enkele vrijwilligers van het reddingsstation gaven een demonstratie met de reddingsboot John Stegers. Volgens Kees den Hollander, vrijwilliger bij de KNRM Veere, is het belangrijk dat de kinderen een kijkje komen nemen in de keuken van de reddingsmaatschappij. “Jong geleerd is oud gedaan”, vertelt Den Hollander. Hij hoopt dat enkele kinderen vanaf hun achttiende jaar ook kiezen om redder te worden bij de KNRM. “Ik hoop dat iedereen enthousiast wordt over het werk van de KNRM en zo positief over ons vertelt.” Den Hollander hoopt ook dat mensen besluiten de KNRM te steunen door middel van een donatie.

De kinderen vonden het een leerzame middag.

Meer over dit artikel vindt u op Zeeuwseregio.nl.

Een moeder (12-3-2009 om 16:27)
Dan hebben deze kinderen een fantastische middag gehad. onze school is er ook eens geweest, en dat heeft veel indruk gemaakt op de kids.