NMa akkoord met fusie ziekenhuizen

Toegevoegd: 25-03-2009, 16.51 uur
MIDDELBURG - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaat onder strikte voorwaarden akkoord met de fusie tussen het Ziekenhuis Walcheren en de Oosterscheldeziekenhuizen. Dat is zojuist bekend gemaakt.

De NMa vindt dat de fusie nodig is om de kwaliteit van de noodzakelijke basisziekenhuiszorg in Midden-Zeeland te waarborgen. De instantie heeft wel diverse voorwaarden gesteld. De NMa zal daar naar eigen zeggen samen met de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) nauwgezet om gaan controleren. De ziekenhuizen gaan daarmee akkoord, aldus de NMa.

Lees het hele artikel op Zeeuwseregio.nl. Zie ook: 'Walcheren krijgt basisziekenhuis'.

Wat er ook gebeurd 't blijft kl*te (26-3-2009 om 20:52)
Mij maakt t niet uit wat er gebeurd hier in zeeland. want het zal er niet beter op worden denk ik. Voor sneller / betere hulp ga ik wel naar belgië .... Die zijn een stuk correcter en afhandeling geschied 2x keer zo snel..
Sun (26-3-2009 om 20:33)
Beste mensen over de fusie. laat eerst maar de ziekenhuizen gezond worden dat ze er finacieel er goed voor staan,en denk dan pas aan een groot ziekenhuis met een goede zorg.want er mankeerd helemaal niks aan vlissingen. grt.sun