Brandweerwedstrijden starten zaterdag

Toegevoegd: 26-03-2009, 17.13 uur
SCHOONDIJKE - Aaanstaande zaterdag start in Schoondijke het wedstrijdseizoen van de Zeeuwse brandweer. De komende maanden zullen meer dan 60 Zeeuwse brandweerploegen strijden voor plaatsing naar een volgende ronde.

Bij de zogeheten vaardigheidstoetsen gaan de eerst drie ploegen door naar de volgende ronde, de gewestelijke vaardigheidstoetsen. Uiteindelijk strijden ze om een plekje in de landelijke finale die dit najaar wordt gehouden.

Na de eerste wedstrijd in Schoondijke zijn er ook nog wedstrijden op 4 april in Sas van Gent en 9 mei in Zierikzee. In deze drie plaatsen zijn wedstrijden in de klasse 112. Daarnaast zijn er in Sas van Gent en Zierikzee ook wedstrijden in de klaase TAS HD. Op 18 april is er in Kruiningen ook nog een wedstrijd in de hoofdklasse.

De gewestelijke vaardigheidstoetsen vinden op 6 en 13 juni plaats bij de korpsen Kapelle en Stadsgewest Vlissingen/Middelburg.

Alle vaardigheidstoetsen worden georganiseerd door het Algemeen Brandweerwedstrijdcomité. De Zeeuwse toetsen staan onder leiding van de provinciaal wedstrijdleider Carl de Hulsters en assistent wedstrijdleiders Gert Mulder en Peter de Kraker.