Open dag Stadsgewestelijke brandweer

Toegevoegd: 28-03-2009, 09.39 uur

De video wordt ingeladen...

MIDDELBURG - De Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen/Middelburg heeft vandaag op al haar brandweerposten een open dag gehouden. Dat gebeurde in het kader van het 10-jarig bestaan van het korps.

De drie Middelburgse kazernes en die in Vlissingen, Arnemuiden en Oost-Souburg waren tussen 10.00 en 15.00 uur geopend voor het publiek. Voor de kinderen was er een kleurwedstrijd. Bezoekers konden ook zelf spuiten, knippen en brandjes blussen.

Sinds het samengaan van de twee gemeentelijke brandweerkorpsen in 1999 is de stadsgewestelijke brandweer in totaal 7.424 keer uitgerukt. Het korps bestaat op dit moment uit 45 beroepsmedewerkers, 147 gemotiveerde vrijwillige brandweermedewerkers en veertig jeugdleden.

Er zijn 4.000 controles geweest van de speciale afdeling PPP (Pro-actie, Preventie en Preparatie). Ook zijn er duizenden mensen opgeleid en getraind op het prachtige oefencentrum aan de Oosterhavenweg. De afgelopen jaren zijn 4.000 tot 5.000 gratis rookmelders weggegeven. Uit een steekproef blijkt dat 74% van de bewoners een rookmelder bezit. De Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg wil graag dat alle bewoners zich beveiligen met een rookmelder, want ”Rookmelders redden levens!”

Ronald (29-3-2009 om 13:16)
Leuke dag ! Moeten ze vaker doen! Alleen jammer dat er zo weinig reclame voor gemaakt is... Anders had het wel drukker geweest denk ik. Ach ja, ik heb er weer van genoten. Alles is weer keurig vastgelegd op foto !