Brandweerwedstrijden Sas van Gent

Toegevoegd: 06-04-2009, 09.15 uur
Brandweerwedstrijden Sas van Gent
Door: Laurens Jobse
SAS VAN GENT - Afgelopen zaterdag zijn de provinciale brandweerwedstrijden gehouden, er werd gespeeld in de klasse 112 van de vaardigheidstoetsen. Daarnaast werd er ook nog gespeeld in de klasse TAS HD.

Op de “112 baan” is de blusgroep van Axel op de eerste plaats geëindigd, de ploeg van St. Maartensdijk ging met de tweede plek naar huis. Veere eindigde op de derde plek. Bij de wedstrijden in de klasse TAS HD ging Overzande met de overwinning aan de haal. De ploegen van 's Gravenpolder en Zierikzee werden achtereenvolgend tweede en derde.

De ploegen die deelnamen aan de wedstrijd in klasse 112 kregen een complex scenario voorgeschoteld. De brandweer werd opgeroepen voor een ongeval op een bedrijventerrein aan de Westkade. Ter plaatse gekomen bleek een bedrijfsauto achterop een tankaanhanger van een vrachtwagen gereden te zijn. In eerste instantie leek het alleen te gaan om het redden van de twee inzittenden van de auto en een hond in de laadruimte van het voertuig.

Bij nader inzien zagen oplettende ploegen echter een veiligheidshelm liggen op de bovenkant van de tankaanhanger en een zogenaamd mangat wat open stond. Bij nadere verkenning bleek de chauffeur van de vrachtwagen, die zijn waar aan het lossen was, door de klap van het ongeval in de tank terecht te zijn gekomen. Door aan de achterzijde van de tankwagen een tweede mangat te openen kon dit slachtoffer ook gered worden.

Nonna (6-4-2009 om 11:14)
Gefeliciteerd aan het brandweerkorps Axel !
Elja (6-4-2009 om 09:52)
Dat heb Smerdiek weer goed gedaan!! 2e plek! Jammer voor Flupland :(