Grote rampenoefening in Nieuwdorp

Toegevoegd: 22-04-2009, 21.51 uur

De video wordt ingeladen...

NIEUWDORP - In en rond het Oorlogs- en bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp is woensdagavond een grote rampenoefening gehouden.

Rondom het museum was een oefenscenario uitgezet waarbij brand was uitgebroken in het in aanbouw zijnde museum. Ook was er een ongeluk nagebootst tussen een kraanmachine en een personenauto. In de auto zaten twee volwassenen en twee kinderen. Zij raakten gewond.

In het gebouw bevonden zich diverse gewonde kinderen. In totaal waren er tien tot vijftien slachtoffers. Zij werden geholpen door vrijwilligers van de EHBO-vereniging Nieuwdorp/Borssele. De brandweer van Nieuwdorp zette haar mankracht in op het bevrijden van de slachtoffers in de auto en het evacueren van de gewonden in het brandende pand. Natuurlijk moest ook het vuur zelf worden bestreden.

Doel van de oefening was om de EHBO'ers ook in de praktijk te laten oefenen op het verlenen van eerste hulp. Samen met de inzet van de brandweerlieden wisten zij er volgens de organisatie een zeer geslaagde oefening van te maken.

Daan (23-4-2009 om 20:26)
Ik zat vanachter in de auto! Was echt super gaaf!
Dotje (23-4-2009 om 16:54)
Het was echt een geweldige oefening en het is een hele leerzame oefening ook. Ik wil ook best een x slachtoffer spelen hoor.