Overdracht nieuwe reddingsboot Domburg

Toegevoegd: 24-04-2009, 09.56 uur
Overdracht nieuwe reddingsboot Domburg
DOMBURG - Zaterdag vindt op het Banjaardstrand de overdracht plaats van de nieuwe reddingsboot van de Domburgse Reddingsbrigade.

De boot, welke is voorzien van officiële landelijke striping, wordt voor een periode van 10 jaar in bruikleen gegeven door de overkoepelende organisatie Reddingsbrigade Nederland, die de boot geschonken heeft gekregen van de Stichting Familie Klem-La Brijn uit Doetinchem.

De Domburgse Reddingsbrigade heeft sinds 2005 haar bewakingsgebied op het Banjaardstrand in de gemeente Noord-Beveland. Bij de start van haar bewakingsactiviteiten beschikte de Domburgse Reddingsbrigade niet over genoeg financiële middelen om een nieuwe boot aan te schaffen. Daarom werd een tweedehands boot gekocht.

Hoewel deze boot 5 jaar lang zijn diensten heeft bewezen, werd het echt tijd voor iets nieuws. Medio 2008 werd bekendgemaakt dat de Stichting Familie Klem-La Brijn een zeer gulle donatie had gedaan aan Reddingsbrigade Nederland. Alle brigades in den lande kregen de kans zich voor deze zgn. 'adoptieboot' aan te melden als gegadigde. Zo ook de Domburgse Reddingsbrigade.

In september kwam het heugelijke bericht dat de brigade uit Domburg, die sinds 1973 bestaat, als winnaar uit de bus is gekomen. De leden en het bestuur van de Domburgse Reddingsbrigade zijn erg blij met deze donatie en willen daarom deze mijlpaal niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom is het zaterdag de hele dag feest. Na de officiële overdracht zal nog een kleine demonstratie worden gegeven, om te zien wat de Domburgse Reddingsbrigade kan en hoe zij haar nieuwe aanwinst daarbij inzet.

Vanaf 13:00 uur start het officiële programma.