Lintje voor actieve EHBO'er Vogelwaarde

Toegevoegd: 09-05-2009, 17.52 uur

VOGELWAARDE - Tijdens de viering van het 50-jarig bestaan van EHBO-vereniging Damiaan in Vogelwaarde heeft mevrouw M.S.E. de Klerk-Remorie (1947) vandaag een koninklijke onderscheiding gekregen.

Mevrouw de Klerk-Remorie werd benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Jan-Frans Mulder reikte de onderscheiding uit in het dorpscentrum van Vogelwaarde. De Klerk-Remorie werd in september 1967 lid van de EHBO-vereniging en behaalde op 23 april 1968 haar diploma. Ze was in de jaren daarna acht jaar lang tweede secretaris. Sinds 1979 is ze penningmeester van de club.

In 1992 behaalde De Klerk-Remorie de aantekening reanimatie en in 2005 behaalde ze de aantekening reanimatie/AED beheer. Daarnaast is ze bijzonder actief als EHBO-er tijdens diverse eveneventen zoals Koninginnedag, schoolsportdagen, wielerkoersen, carnaval, de beachvolley en fietsevenementen. Verder deed ze in het verleden mee aan EHBO-wedstrijden op zowel districts als landelijk niveau. In 1989 zette ze de EHBO-vereniging Vogelwaarde op de kaart door met “haar” ploeg, derde te worden en zelf de Landelijke Commandantenprijs te winnen.

Tussen 1986 en 2006 was ze bovendien met hart en ziel betrokken bij de opleiding Jeugd-EHBO op bassisschool De Schakel in Vogelwaarde. Op 1 augustus 1986 werd ze medewerker van de Vrienden van de Nederlandse Hartstichting, regio Vogelwaarde-Hengstdijk. Ook dat werk doet ze inmiddels dus alweer bijna 23 jaar. Tenslotte is ze vanaf 2007 hulpkoster bij de Rooms-Katholieke parochie van Vogelwaarde.