Jongens nog zeker tot morgen vast

Toegevoegd: 14-05-2009, 13.52 uur
MIDDELBURG - De twee 13-jarige jongens die dinsdag zijn aangehouden op verdenking van het in brand steken van coniferenhagen in Middelburg zitten nog zeker tot morgen vast.

Volgens politiewoordvoerder Alwin Don zitten de twee vast op verdenking van brandstichting met gevaar voor goederen. “Vanwege de ernst van de zaak zitten de twee vast in Torentijd.” Of het duo al een bekentenis heeft afgelegd kan de politie nog niet vertellen. “Ze worden nog gehoord”, aldus Don.

De Middelburgers zitten nog zeker tot morgen vast. De officier van justitie zal daarna bepalen of ze worden vrijgelaten of dat ze worden voorgeleid aan de rechter commissaris. Die kan vervolgens beslis-sen of er genoeg verdenking is om ze langer vast te houden.

De politie laat overigens desgevraagd weten dat zij meerdere aanhoudingen niet uitsluit.

Zie ook:
- Jongens gepakt voor brandstichting (12-05-2009)
- 'Al eerder jongens naar politiebureau' (13-05-2009)
- Verdachte jongens nog steeds vast (13-05-2009)

Arie (15-5-2009 om 07:16)
Inderdaad horen deze jongens binnen te zijn, ik vind helemaal niet dat de ouders sterkte moeten krijgen.Deze ouders zouden hun eigen moeten schamen , dat deze jongeren nog rond deze tijd buiten hangen .Je ziet weer wat er gebeurd.
Marga (15-5-2009 om 00:53)
Torentijd mag wel een kinderafdeling gaan openen. Die 2 zitten niet voor niets nog vast en als de dader nog vrij rond loopt zal er geen brand gesticht worden hoor zo lang deze 2 vast zitten. Of wel, misschien vriendjes? Alles is nog mogelijk volgens mij.
S (14-5-2009 om 22:57)
Dit is toch geen tijd om op straat te lopen, die horen in bed te liggen met die leeftijd. Mijn mening is aanpakken, dit word steeds erger met streken die uit de hand gaan lopen.
Dhr R. uit M. (14-5-2009 om 20:19)
Ik heb de tv-beelden gezien en ik heb de kwajongens direct herkent. Het zijn jongens uit onze wijk die vaak zulke dingen doen uit verveling. Gewoon deze jongelui straffen met iets waar ze van zullen schrikken. En: er zijn toch genoeg zinvollere dingen te doen voor als je je verveelt, of niet?
Sonja (14-5-2009 om 17:00)
Het was v d week nog op de tv,kleine boefjes worden vaak grote boeven. Zijn ze schuldig geef ze een straf die ook effect heeft waar ze van onder de indruk zijn!! In dit geval het zal je kind weer maar zijn....... En voor de gedupeerde het zal je haag weer maar zijn.......
C (14-5-2009 om 15:56)
Ik hoop dat de jongens er van leren.en van hun verdere jeugd genieten en op het rechte pad blijven. Ik wens hun ouders sterkte die zullen hierom ook verdriet hebben ....een keer wat anders dan elke keer maar de schuld toegeschoven te krijgen.