Doden en gewonde bij ongeluk

Toegevoegd: 15-05-2009, 06.47 uur
RITTHEM - Twee mannen zijn vannacht overleden nadat zij in ernstige gezondheidsproblemen waren gekomen bij een bedrijf aan de Europaweg Zuid in Ritthem. Een ander ligt nog in het ziekenhuis.

De drie mannen, waarvan nog geen personalia bekend zijn, waren rond 01.20 uur aan het werk in een oven toen zij onwel werden en buiten bewustzijn raakten. Volgens de politie is een tekort aan zuurstof daar vermoedelijk de oorzaak van.

Eén van de drie werd naar een ziekenhuis in Rotterdam gebracht. De twee anderen werden naar Vlissingen gebracht. Twee van hen zijn daar vanochtend overleden. Volgens de politie verkeert deze man voor zover bekend niet in levensgevaar.

Waardoor het zuurstoftekort in de oven precies is ontstaan is niet bekend.

Jetty Middelkoop (15-5-2009 om 15:50)
Fosfine is een kleurloos geurloos giftig gas wat wordt gebruikt als begassing tegen ongedierte. Het ontstaat uit aluminiumfosfide in combinatie met vocht. Er is geen relatie tussen fosfine en een blauwe walm. Ook kan ik me niet voorstellen dat er vaten met aluminiumfosfide in de oven stonden.
Bas en Karla (15-5-2009 om 14:04)
Verschrikkelijk! Heel veel sterkte aan alle betrokkenen.
Rob (15-5-2009 om 13:46)
Bij deze wens ik de nabstaanden en de directe collega`s van de slachtoffers heel veel sterkte toe, ik weet uit ervaring wat het is om een bedrijfsongeval als dit mee te maken.
Marijke (15-5-2009 om 13:22)
We waren vanochtend uiteraard erg aangedaan ook wij van de schoonmaakploeg.we konden het niet bevatten die 2! altijd humor,altijd een vriendelijk woord hoe onterecht kan het leven zijn.wij wensen uiteraard familie en direkte collega's veel sterkte toe ook de collega in het ziekenhuis veel sterkte
Marinet (15-5-2009 om 11:41)
Wat een verschikkelijk bericht om dit mee te maken en wens de nabestaande heel veel sterkte toe om dit te verwerken.
Jan (15-5-2009 om 11:40)
Heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.