Onderzoek Thermphos nog in volle gang

Toegevoegd: 21-05-2009, 15.56 uur
VLISSINGEN - Het onderzoek naar de dood van twee mannen vorige week bij een bedrijfsongeval bij Thermphos in Vlissingen-Oost is nog in volle gang. Dat meldt de politie.

Het onderzoek richt zich volgens de politie nog steeds op de oor-
zaak van het bedrijfsongeval en ook op de oorzaak van het overlij-
den van beide mannen. Bij het Nederlands Forensisch Instituut
(NFI) wordt onderzoek verricht op de lichamen van de slachtoffers.

Het gaat volgens de politie om een speciale procedure. In Nederland is namelijk nog niet veel ervaring opgedaan met onderzoeken naar de specifieke giftige stoffen waaraan de slachtoffers mogelijk zijn blootgesteld. Om de zorgvuldigheid te waarborgen is contact geweest met deskundigen uit het buitenland.

Volgens de politie is het gebruikelijk dat dit soort onderzoeken veel tijd in beslag neemt.

Zie ook:
- Doden en gewonde bij ongeluk (15-05-2009)

Smits (23-5-2009 om 16:03)
Beste Reike, die twee kanjers zijn in ieder geval niet overleden aan het inademen van zuurstof. En ja die gifdampen van Thermphos moeten wij allemaal inademen. Natuurlijk wil niemand dat er zulke ongelukken gebeuren maar ik zou het vervelend vinden als er nog meer slachtoffers vallen (omwonenden)
Verdonk (23-5-2009 om 12:11)
Dat Thermphos bepaald geen frisse lucht uitstoot is een feit. Prikkende ogen, blauwe walm. Ik werk ook in de sloehaven en heb er schoon genoeg van om regelmatig in die gifdampen te moeten staan! Themphos moet zich schamen.
J. van Gurp (22-5-2009 om 16:38)
Inderdaad Witte, het wordt tijd dat de omwonenden mn 's-Heerenhoek en Nieuwdorp eens een fosfinevrije lucht krijgen. Wie kent die blauwe walm niet. Dat is toch niet meer van deze tijd, zgn onder het mom van "goed voor de economie". Dit is HET moment om Thermphos te sluiten.
Reikie (22-5-2009 om 12:08)
Jullie hebben helemaal geen idee van waar deze twee kanjers aan overleden zijn. in ieder geval niet aan de lucht die jullie in nieuwdorp inademen het is al erg genoeg voor vrienden,familie en collega's en dan wordt hier een of ander onzinverhaal opgehangen! je kan beter zo'n reaktie voor je houden
Ja-Ja (22-5-2009 om 06:22)
Als arbeider bij veel bedrijven, ook bij het desbetreffende bedrijf, weet ik dat er erg veel ongelukken/fouten worden gemaakt en dat komt vooral door het gejaag en het niet nakomen van de regels. Directie en leidinggevende zijn daar debet aan. Sterkte voor nabestaande van overleden arbeiders.
J. Witte (21-5-2009 om 18:53)
Prima actie. Dit dodelijk mag niet meer uitgestoten worden, ook niet voor de omwonenden, zoals in Nieuwdorp en 's Heerenhoek, die dit al jaren moeten inademen, zij het in verdunde vorm (Schande)! Twee slchtoffers is meer dan genoeg!