2005 recordjaar voor evenementenhulpverlening

Toegevoegd: 02-01-2006, 19.54 uur
Door: EHBO Goes

GOES - In 2005 heeft de EHBO Goes bij 58 evenementen eerste hulp verleend.

Deze 58 evenementen waren goed voor 72 dagen hulpverlening, een absoluut record. Enkele evenementen waren de 3 Zeeuwse Wandel Dagen, de Zeeuwse Rijwiel en Tour Vierdaagse, Ragna Rock,  Natuurwerkdag, Triatlon, Open Zeeuwse kampioenschappen Taekwondo, kinderspeelweken, sportdagen van scholen en vele andere.

De EHBO Goes heeft ruim 60 leden voor de hulpverlening. Uiteraard kost het een enkele keer wel eens moeite om bij sommige evenementen voldoende hulpverleners te krijgen, maar de vereniging hoeft nooit nee te verkopen. Er is de laatste jaren een stijgende lijn te zien in het aantal hulpvragen, dit heeft mede te maken door de verplichting om EHBO te hebben bij evenementen.

De EHBO Goes is goed toegerust voor de evenementenhulpverlening. De afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd, zo zijn er 2 AED's (Automatische Externe Defibrillator) en opvallende kleding voor de hulpverleners aangeschaft en er is een caravan gekocht die gebruikt wordt als eerste hulp post bij vele evenementen. Deze caravan is door z'n uitstraling bekend in het straatbeeld van Goes: hij is fel geel met opvallende reflecterende striping.

Op de website www.ehbogoes.nl is meer informatie te vinden over de evenementenhulpverlening.