1 file van totaal 3 km

Event moet brandweerlieden opleveren

Toegevoegd: 10-06-2009, 13.51 uur
HULST - Extra collega’s, dat is wat de vrijwillige brandweer Hulst zoekt. Tijdens een grote brandweerhappening zal daarom eind deze maand worden gezocht naar nieuwe spuitgasten voor de post Hulst.

Het evenement vindt op zondag 28 juni plaats op de Grote Markt. Vanaf 14.00 uur is er behoorlijk wat actie op het marktplein. Er zijn tal van demonstraties en ook is er van alles te zien. Van hoogwerkers tot snijbranders en van chemiepakken tot perslucht, alles is te bezichtigen. Verder is er een uitgebreide voertuigshow en is er een speciale demonstratiecontainer aanwezig van de brandweer Amsterdam.

In de binnenstad doet die middag een oude brandweerpomp de ronde. Deze wordt voortgetrokken door een paard. Omdat de brandweer graag meer vrouwen bij het korps wil is er ook een speciale dameshoek. En om te zorgen dat iedereen zijn handen vrij heeft, kunnen de kinderen terecht in een kinderhoek.

Natuurlijk is er een uitgebreide informatiestand over het reilen en het zeilen van de brandweer en alles wat te maken heeft met een vrijwilligersfunctie bij de brandweer. De nadruk van de zoektocht naar nieuwe collega’s wordt nu extra toegespitst op inwoners van de kern Hulst. Dat neemt volgens het korps echter niet weg dat ook nieuwe collega's voor andere posten van harte welkom zijn.

Brandweervrouw (10-6-2009 om 14:09)
Nou dames waar wachten jullie nog op ,ze zoeken vrouwen voor het korps,kom uit je stoel en doe iets voor de maatschappij en nu niet zeuren het is zwaar en niks voor een vrouw,ik doe het zelf met heel veel plezier en je bent een team en werkt niet alleen .