Zeeuwen goed bij halve finales

Toegevoegd: 21-06-2009, 18.53 uur
Zeeuwen goed bij halve finales
GOIRLE - De jeugdbrandweer van Schouwen-Duiveland is zaterdag eerste geworden bij de juniorenwedstrijden in Goirle. De Middelburgse brandweerploeg werd tweede in de hoofdklasse van de gewestelijke wedstrijden in Geldrop.

Tijdens de halve finale werden de junioren van Bruinisse eerste. De aspiranten van Westerschouwen werden tweede. Die van Bruinisse werden derde. De ploegen mogen hierdoor door naar de landelijke finale. Het andere team van Westerschouwen plaatste zich vorige week al voor deze finale, die overigens een behoorlijk Zeeuws tintje heeft: van de tien deelnemende ploegen komen er vijf uit Zeeland.

De vrijwilligersploeg van de Middelburgse brandweer werd tweede in Geldorp (foto's). De brandweerlieden kregen een incident voor de kiezen met uitbreiding, meerdere slachtoffers en een beknelling. Gemert werd hier eerste. Ook Terneuzen deed mee aan deze wedstrijd. De Zeeuws-Vlaamse ploeg werd vierde.

De finales vinden in het najaar plaats.

Firefighter (24-6-2009 om 00:42)
Middelburg heeft een goede ploeg maar de beste pompbediende kwam van korps terneuzen jajajajaja
Hendrik Jan (21-6-2009 om 21:08)
Mooi zeg je ziet die mannen van de stromenweg is wel een top ploeg!!!! Heb er alle vertrouwen in dat zij eerste worden, we mogen er best wel trots op zijn hoor zo`n brandweer in ons middelburg....