Jaarlijkse kerstbomenverbranding in Middelburg

Toegevoegd: 04-01-2006, 22.09 uur

De video wordt ingeladen...

Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - In Middelburg is vanavond de jaarlijkse kerstbomenverbranding georganiseerd.

Op het Meiveld in Middelburg-Zuid verzamelden de leden van de wijkvereniging Zuid tientallen kerstbomen. Deze werden vervolgens gecontroleerd in brand gestoken: de brandweer van de post Torenweg was bij de verbranding aanwezig met de tankautospuit 4533 en volledige bezetting.

De brand zorgde voor veel rookontwikkeling. Ongeveer vijftig mensen kwamen kijken naar de verbranding. Bij de verbranding hoorde overigens ook een loterij: voor elke ingeleverde boom kreeg men een lotnummer om kans te maken op een prijs.

De verbranding is traditie, elk jaar rond deze tijd worden kerstbomen in brand gestoken op het grasveld nabij het gebouw van de scouting.