Geen files

Duits meisje (12) verdronken in zee

Toegevoegd: 15-07-2009, 18.15 uur

De video wordt ingeladen...

Door: Manfred Berrevoets
KAMPERLAND - Vanmiddag is bij het Noordzeestrand tussen Vrouwenpolder en Kamperland een 12-jarige Duits meisje verdronken.

Het meisje was rond 14.00 uur samen met haar broertje in de zee aan het spelen met een plastic orka. Vanwege de harde wind en de stroming dreef de orka af. De kinderen zwommen achter het ding aan maar kwamen in de stroming terecht. De vader, een 51-jarige man, en een badgast zagen dat ze in moeilijkheden kwamen en doken het water in. De badgast wist het jongetje eruit te halen maar de vader kon niet meer bij zijn dochtertje komen. Hij was uitgeput en is door de reddingsbrigade uit het water gehaald en vervolgens met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht. Hij verkeerd buiten levensgevaar.

Het meisje is enige tijd later door een reddingsboot al reanimerend naar de kant gebracht. Toegesnelde ambulances en de reddingsbrigade hebben direct eerste hulp geboden. Ook een traumahelikopter werd ingezet, maar helaas kwam alle hulp te laat en is het meisje overleden.

Fam. (16-7-2009 om 07:47)
Woorden schieten tekort, we wensen de familie veel sterkte toe. GJ, ik heb een paar weken geleden ook iemand gereanimeerd zonder resultaat, dat was al iemand op leeftijd, dat was al heel heftig, laat staan zón jong leventje, heel veel sterkte ook toegewenst.
Zeeanemoon (16-7-2009 om 07:45)
Ik reageer even op de reactie kan er niet iets aangedaan worden? Er hing een witte vlag met blauw vlak d.w.z. geen opblaas speelgoed in zee de verklaring van de vlaggen staan op een bord bij de duinovergang. Vreselijke gebeurtenis ben gelijk weggegaan
Walter (16-7-2009 om 01:57)
Een dagje naar het strand, blij en onschuldig...verschrikkelijk dat er dan "opeens" zo'n ongeluk gebeurt en daarna zoveel mensen treft, familie, redders en getuigen wens ik veel sterkte! hou jullie taai