Man pleegt overvallen in Vlissingen

Toegevoegd: 27-07-2009, 13.49 uur
VLISSINGEN - Een maand geleden zijn in Vlissingen meerdere mensen het slachtoffer geworden van een overvaller. Dat heeft de politie nu pas bekend gemaakt.

De overvaller beroofde op dinsdag 9, dinsdag 16 en woensdag 17 juni mensen in de buurt van geldautomaten. Volgens de politie handelde hij telkens op dezelfde manier. “Hij benadert zijn slachtoffers met de vraag wat de kortste weg naar het ziekenhuis is. Hij vertelt dan vervolgens dat hij is aangereden door een scooter en daarbij gewond is geraakt.”

Als de slachtoffers de man aanbieden hem naar het ziekenhuis te brengen, stapt hij in de auto en trekt hij een mes. De slachtoffers worden gedwongen geld te pinnen.

Het slachtoffer van de overval op 16 juni zag kans met zijn auto te vluchten.

Volgens de politie is de dader een jonge man van 24 à 25 jaar oud. Hij was 1.70 tot 1.80 meter lang en had een getinte huid. Hij had bruin krullend haar en droeg een joggingbroek met gympen. Ook had hij een trui of vest met een capuchon en droeg hij een baseballpet. De man maakte een beheerste en nette indruk en sprak vrijwel accentloos Nederlands.

Volgens één van de slachtoffers heeft de dader verteld dat hij uit Kaapverdië kwam. Omdat het slachtoffer wist dat in dat land Portugees wordt gesproken, en omdat hij die taal zelf ook machtig is, werd het gesprek voortgezet in het Portugees. Ook de dader ging hierin moeiteloos mee. Volgens de politie kan hieruit de conclusie getrokken worden dat de dader mogelijk daadwerkelijk uit Kaapverdië komt.

De politie verzoekt een ieder die meer informatie heeft over de dader en de berovingen zich te melden bij het politiebureau in Vlissingen of te bellen naar 0900-8844.

FW (28-7-2009 om 15:11)
Dit is gebeurd bij de golf in pauwenburg
Rinus (27-7-2009 om 20:08)
@AN mogelijk heeft de politie daar een hele goede reden voor. Beetje simpel om te zeggen dat de politie een grote fout heeft gemaakt. Die rechercheurs zijn echt niet op hun achterhoofd gevallan hoor.
Zoop (27-7-2009 om 18:08)
Hoe lang geleden was dit ? in goes heb je er minder kans op. van het weekeinde alle pinautomaten van de rabobank buiten gebruik. alweer...
Danny (27-7-2009 om 17:31)
Vlissingen is een fijne stad geworden. Hoe zou dat nou komen?
Alex (27-7-2009 om 15:39)
Als iemand accentloos nederlands spreekt, waarom zou je dan in het portugees verder gaan? Beetje stom toch? Gewoon nederlands hier in nederland
Piet (27-7-2009 om 15:06)
Licht getint en een capuchon..... Hoe is het mogelijk......Dat zou de politiek tenminste zeggen. Mensen uit de maatschappij weten dat dit gewoon de keiharde waarheid is.