Diverse kerstboomverbrandingen in de provincie

Toegevoegd: 07-01-2006, 20.39 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - Vanavond zijn diverse kerstboomverbrandingen gehouden.

Rond zeven uur werden bij het parkeerterrein bij de sluizen in Veere diverse kerstbomen in brand gestoken. De avond werd georganiseerd door de wijkvereniging Zanddijk Veere. De verbranding gebeurde onder het toeziend oog van de vrijwilligers van de brandweerpost in Veere.

Rond dezelfde tijd werden ook in Colijnsplaat kerstbomen in brand gestoken. Aan de verbranding ging een lampionnenoptocht vooraf. De leden van de brandweergroep Colijnsplaat/Kortgene waren aanwezig met de tankautospuit 4733 en het busje 4776.

In Sluiskil was ook een kerstboomverbranding. De brandweer was ook daar aanwezig om het vuur in de gaten te houden en om indien nodig in te grijpen. In Oostkapelle werd de kerstboomverbranding ook 'beveiligd' door de brandweer. De foto's van Oostkapelle vindt u hier.

In Retrachement was ook een kerstboomverbranding. Ook deze verbranding begon omstreeks zeven uur vanavond. Deze verbranding werd gehouden onder toezicht van de vrijwilligers van de brandweerpost Sluis. De brandweer was aanwezig met de tankautospuit 5536.

De eerste rij foto's is van Veere, de tweede rij is van Colijnsplaat. De derde rij foto's is van Sluiskil. De laatste vier foto's zijn van de verbranding in Retranchement.